اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان کیار:

4 تن مواد غذایی غیربهداشتی در کیار معدوم شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار از معدوم‌سازی چهار تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

4 تن مواد غذایی غیربهداشتی در کیار معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابراهیم باب‌الخانی ظهر امروز در نشست کمیته ایمنی مواد غذایی این شهرستان، اظهار داشت: مواد غذایی فاسد معدوم شده شامل چهار تن انواع مواد غذایی و بهداشتی تاریخ گذشته بوده که توسط مأمورین بهداشت محیط شهرستان کیار از سطح مراکز توزیع جمع‌آوری شده است. 

وی با بیان اینکه 22 هزار لیتر دلستر نیز مربوط به یک دستگاه کامیون بوده که دچار واژگونی شده است، گفت: مواد یاد شده با حضور نماینده دادستان، نماینده کلانتری و نماینده شهرداری در شهر گهرو معدوم شد. 

باب‌الخانی بر ضرورت نگرش جامع به مقوله تأمین ایمنی در زنجیره غذایی تأکید کرد و گفت: به طور کلی سیاستگذاری و همچنین پیاده‌سازی برنامه‌های اجرایی در حیطه ایمنی مواد غذایی به دلیل فرابخشی بودن آن نیازمند ارتباط، تعامل و همکاری مشترک بخش‌ها و زیر بخش‌های مختلف در تمام مراحل تولید و عرضه، نگهداری، فرآوری و توزیع و مصرف است. 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار ادامه داد: در گذشته تمام تلاش‌ها بر تأمین ایمنی در مراحل میانی زنجیره غذایی(فرآوری) متمرکز شده و به مراحل ابتدایی و انتهایی زنجیره غذا یعنی مراحل تولید و مصرف توجهی نمی‌شد.

وی با تأکید بر اینکه برای اطمینان از سلامت و ایمنی مواد غذایی توجه به تمام قسمت‌های زنجیره غذایی ضروری است، گفت: یک حلقه ضعیف به‌ویژه در نزدیکی شروع زنجیره غذایی می‌تواند تمام زنجیره را با مشکل مواجه کند.

باب‌الخانی در ادامه توسعه مراکز درمانی و بیمارستانی را در این شهرستان مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر در ارتقای خدمات درمانی این مراکز و رضایت‌مندی شهروندان نقش اساسی دارد.  

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کیار خاطرنشان کرد: مشارکت گسترده مردم در تأمین نیازهای بهداشتی و درمان و آموزش پزشکی استان کمک بسیاری می‌کند. 

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول