اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی اراک:

79 تن فرآورده خام دامی در اراک معدوم شد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی اراک از کشف و معدوم‌سازی 79 تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در اراک در یک سال اخیر خبر داد.

79 تن فرآورده خام دامی در اراک معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سیروس سلمان‌نژاد ظهر امروز به مناسبت 13 تیر روز مقابله با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در اراک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور تضمین سلامت و امنیت مواد غذایی طرح نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از قبیل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و دیگر محصولات خام دامی توسط این شبکه به اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: در این راستا در بازرسی بهداشتی از 94 هزار و 611 رأس دام سبک و سنگین، حدود 3 میلیون قطعه طیور گوشتی کشتار شده در کشتارگاه‌ها و 17 هزار و 473 مورد بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه مواد غذایی مقدار 79 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی ضبط و معدوم شد.

رئیس شبکه دامپزشکی اراک ادامه داد: در این بازدید 151 نفر از افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند که محکوم به تعطیلی دو واحد به مدت سه و شش ماه و جریمه نقدی 108 میلیون ریال شدند.

سلمان نژاد در ادامه با اشاره به مایه‌کوبی 487 هزار و 458 رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام طی یک سال اخیر گفت: از این تعداد 27 هزار و 634 رأس گاو و 459 هزار و 824 رأس گوسفند و بز بودند.

وی شاربن، بروسلوز، آبله و هاری را شایع‌ترین بیماری مشترک بین انسان و حیوان عنوان و تصریح کرد: شبکه دامپزشکی در این طرح اقدامات بسیار خوبی را در راستای مقابله با این بیماری‌ها به عمل آورده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول