اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

حرمت افراد در امر به معروف و نهی از منکر حفظ شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: توجه به حرمت و شخصیت افراد در امر به معروف و نهی از منکر لازم است.

حرمت افراد در امر به معروف و نهی از منکر حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی صبح امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر آبپخش اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات صریح و مهم دین مبین اسلام است که در جوامع انسانی باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه آبپخش خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به معنای پرورش خوبی‌ها و نیکی‌ها در جامعه و جلوگیری از رشد و توسعه زشتی‌ها و پلیدی‌ها در جامعه است و اجرای دقیق این طرح سرافرازی و تعالی تمامی جوامع انسانی را به دنبال دارد.

رضایی با اشاره به اهمیت این فرایض در دین مبین اسلام اذعان داشت: در دین مبین اسلام که کامل‌ترین و آخرین دین الهی است و تمامی ابعاد و جنبه‌های زندگی صحیح انسانی در آن وجود دارد توجهی خاص به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر شده و این امر وظیفه مسئولان در اجرای این طرح را سنگین می‌کند.

وی اضافه کرد: بهترین و مناسب‌ترین مکان برای اجرا و عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر خانه و محیط خانواده است و در این فضای صمیمی باید پدر و مادر، فرزندان و جگرگوشه‌های خود را با احکام دین مبین اسلام که بهترین‌ شیوه زندگی انسان است آشنا کنند و از انحراف ایشان جلوگیری کنند.

امام جمعه آبپخش ادامه داد: دومین مکان اساسی که در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت بالایی برخوردار است آموزش و پرورش است که جمعیت بالایی از نیروی انسانی را در قالب مربیان در خود جای داده و از معلمان گرانقدر انتظار می‌رود این فریضه الهی را در جامعه و در میان دانش‌آموزان گسترش دهند.

رضایی بر جنبه دقت در اجرای طرح امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: در سطح اجتماعی در اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر باید به حفظ حرمت افراد توجه داشته باشیم و نگذاریم که در اجرای این ماموریت خدایی نکرده به شخصیت افراد خدشه و لطمه‌ای وارد شود.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول