اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان جنوبی

افت سطح آب‌های زیرزمینی یک تهدید است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی گفت: افت سطح آب‌های زیرزمینی یک تهدید است و باید ساماندهی شود.

افت سطح آب‌های زیرزمینی یک تهدید است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمدزاده صبح امروز در مسابقه نقاشی دیواری با موضوع صرفه‌جویی آب در روستای چاج بیرجند با اشاره به اینکه مصرف آب در آموزه‌های دینی بسیار تأکید شده است، اظهار کرد: مصرف بهینه آب در این فصل و در تمام فصول سال امری ضروری است.

وی خواستار ادامه صرفه‌جویی مردم در مصرف آب شد و تصریح کرد: این مسئله سبب نجات همه از مشکلات و کمبودها در بحث بحران کم‌آبی در منطقه می‌شود و باید به شکل یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود.

سرپرست معاونت نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی با اشاره به ارزش و جایگاه آب در آموزه‌های دینی، گفت: اسراف در مصرف آب شرب به عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی مورد سرزنش قرار گرفته و مردم بایستی در استفاده‌های روزمره به مصرف درست آب توجه داشته باشند.

مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند نیز در این مراسم با بیان اینکه فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای ارزش دادن به کودکان است، اظهار کرد: کانون با اهدای کتاب متناسب با سن کودکان درصدد فرهنگ‌سازی در بحث کتاب و کتابخوانی است که باید در جامعه نهادینه شود.

محمد بخشایی‌زاده تصریح کرد: تشویق و ترغیب اعضا به مطالعه کتاب یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در برنامه‌ریزی‌های کتابخانه سیار روستایی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند بسیار زیاد است، افزود: توجه ویژه به جشنواره‌های رضوی، قصه‌گویی، شعرخوانی، روخوانی کتاب، معرفی کتاب، بحث آزاد، معرفی شخصیت، معرفی سرزمین، معرفی ایام وقایع ، نمایش خلاق و اجرای مسابقات متنوع از جمله فعالیت‌های این مجموعه است.

مربی کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیرجند صرفه‌جویی در مصرف آب را بسیار مهم دانست و گفت: در همین راستا مسابقات نقاشی و داستان‌نویسی با مشارکت شرکت آبفار خراسان جنوبی انجام شده تا کودکان نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب ترغیب شوند.

بخشایی‌زاده با اشاره به اینکه کودکان بیشترین تاثیرگذاری را در فرهنگ‌سازی درست دارند، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مصرف درست آب باید از کودکان آغاز شود.

در پایان به 40 نفر از کودکانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول