اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

300 کارخانه کشور از کارخانه‌های اصفهان مواد اولیه دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: ئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: 300 کارخانه در کشور از تولیدات کارخانه‌های استان مواد اولیه دریافت می‌کنند بنابراین در چنین شرایطی باید برای اصفهان نسخه اورژانسی پیچیده شود.

300 کارخانه کشور از کارخانه‌های اصفهان مواد اولیه دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مظفر انصاری در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجلیل از 30 تلاشگر این عرصه واقع در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان اظهار داشت: با وجود شرایط غیر عادلانه بین‌المللی، رشد سرمایه‌گذاری صنعتی در استان نسبت به سال گذشته 111 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به صادرات غیر نفتی استان اصفهان تصریح کرد: رشد صادرات غیر نفتی استان اصفهان در سه ماهه نخست سال جاری 48 درصد بوده که با توجه به اینکه در حوزه‌هایی از قبیل صنعت نساجی که احساس آسیب‌پذیری می‌شود حدود 39.7 درصد رشد داشته‌‌ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: استان اصفهان در تمامی شرایط منشأ پیشنهادات سازنده بوده و بنده به وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داده‌ام که پیشنهادات تأثیرگذار را در شبانه‌روز ارائه ‌دهم.

وی تاکید کرد: استان اصفهان با وجود رفع موانع بن‌بست‌ها، دارای مشکلات بسیاری است که نیاز به توجه مسئولان کشوری دارد.

انصاری استان‌های توانمندتر را بیش از سایر استان‌ها آسیب‌پذیر عنوان و اضافه کرد: اگر قرار است موانعی بر سر راه تولید باشد باید در شرایط صادقانه بخش‌های دولتی و خصوصی تمامی مشکلات و انتقادات را با ارائه راهکارهای اساسی رسیدگی کنند.

وی دفاع مقدس امروز را میدان مقدس تولید بیان کرد و افزود: به دلیل بسیج تمامی منابع کشورمان در زمان جنگ تحمیلی بر دشمنان پیروز شد و انتظار می‌رود که منابع در زمینه تولید به این سمت ترغیب شود تا دشمن گام به گام مأیوس‌تر شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: در استان اصفهان نیروهای متخصص توانمند با دانش فنی بالا، کارخانجات به‌ روز و صنایع بزرگ مادر البته با ظرفیت‌های خالی وجود دارد که نیازمند بازنگری جدی است.

وی ادامه داد: اقتضائات ملی در شرایط فعلی حکم می‌کند که با هم‌اندیشی یکدیگر بر مشکلات و تحریم‌های دشمنان پیروز شویم.

انصاری افزود: با اتهام دستگاه‌ها و بخش‌ها به هم‌دیگر پیشرفت نمی‌کنیم، اما انتظار داریم به دور از صحبت‌های گزنده و با هم‌یاری یکدیگر شرایط دشواری که دشمنان بر سر راه ما قرار داده‌اند با موفقیت به پایان برسانیم.

وی منابع مالی در کشور را امروز منحصر به دستگاه‌های بانکی دانست و گفت: در حال حاضر بازارهای آشفته برای تسهیلات نسبت به تولید جذاب‌تر است و همین جذابیت طی چند مدت اخیر در حوزه سکه و ارز قابل رویت بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: انتظار می‌رود که تسهیلات به صورت 100 درصد به سمت تولید بیاید.

انصاری با اشاره به اینکه طرح‌های نیمه تمام در استان اصفهان همانند نقیصه‌ای بر پیشانی ما خودنمایی می‌کند، اظهار کرد: در حال حاضر 8 هزار و 800 طرح با 57 هزار اشتغال پایدار آماده دریافت حداقل 2 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وی ادامه داد: واحدهای بزرگ‌تر استان به علت عدم تأمین منابع یا عدم طی راهکارهای مطلوب در حال حاضر با مشکلات بسیاری رو به ‌رو هستند و اگر این معضلات از استان اصفهان آغاز شود به تمام  کشور سرایت می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: 300 کارخانه در کشور از تولیدات کارخانه‌های استان مواد اولیه دریافت می‌کنند بنابراین در چنین شرایطی باید برای اصفهان نسخه اورژانسی پیچیده شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول