اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مشکلات بشاگرد گزارش می‌دهد

بخش "گافر و پارامون" فاقد خطوط ارتباطی است/ راه‌های نامناسب مانع بزرگ پیشرفت

خبرگزاری فارس: در حالی که طی سال‌های اخیر و به ویژه در دولت نهم و دهم تلاش‌های متعددی برای حل مشکلات مردم بشاگرد انجام گرفته است، کماکان بخش "گافر و پارامون" این شهرستان یکی از مناطق محروم کشور به شمار می‌رود.

بخش "گافر و پارامون" فاقد خطوط ارتباطی است/ راه‌های نامناسب مانع بزرگ پیشرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شهرستان بشاگرد طی دو دهه گذشته به عنوان یکی از مناطق محروم کشور شناخته شده است.

این شهرستان طی روزهای اخیر یک‌ بار دیگر با سفر استاندار هرمزگان و مدیران کل این استان در قالب سفر شهرستانی مسئولان، در رأس توجهات و افکار عمومی قرار گرفته است که این امر نیز به نوبه خود و به گفته استاندار هرمزگان می‌تواند، نگاه‌ها را یک‌ بار دیگر به این منطقه معطوف کند.

بخش گافر و پارامون به عنوان یکی از بخش‌های دور افتاده و محروم شهرستان بشاگرد از جمله مناطق توسعه نیافته این شهرستان است که استاندار هرمزگان و هم‌چنین رئیس جمهور طی سفر به این شهرستان خواستار حل مشکلات این بخش به طور ویژه شده‌اند.

غلامرضا ملانسب فرماندار بشاگرد در همین راستا گفت: این بخش از بخش‌هایی است که نیاز به توجه بیش از پیش مسئولان دولتی و دیگر نهادها دارد.

وی ضمن تقدیر از استاندار هرمزگان به دلیل انجام سفر اخیر به این شهرستان افزود: استاندار طی حضوری چند ساعته در این بخش مشکلات را از نزدیک لمس و حس کرد‌ه‌اند و در همین راستا به تمام دستگاه‌های مربوطه دستور حل مشکلات در کوتاه‌ترین زمان ممکن را داده است.

به گفته این مسئول در حال حاضر نبود شبکه‌های مناسب انتقال آب و برق از جمله معضلات و مشکلات اساسی مردم بخش گافر و پارامون است.

بخشدار گافر و پارامون نیز با بیان اینکه عدم وجود آب شرب سالم، جاده دسترسی مناسب و ارتباط تلفنی به عنوان سه نیاز ضروری مردم منطقه محروم بخش "گافر و پارمون" مطرح است، افزود: حل این مشکلات خواستار توجه جدی و ویژه است.

یعقوب شمس‌الدینی در همین راستا اظهار داشت: به جرأت می‌توان گفت بخش محروم "گافر و پارامون" تنها بخش در کشور است که حتی بخشداری آن هم تلفن ندارد و برای یک ارتباط ساده تلفنی با فرمانداری باید کیلومترها راه را طی کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه شرکت مخابرات دکل‌های مخابراتی را در مناطقی از این بخش نصب کرده است اما فاقد امواج و فرکانس‌ ارتباطی هستند.

به گفته این بخشدار در بخش راه‌های مواصلاتی نیز با توجه به اینکه در این بخش 72 روستا وجود دارد راه ارتباطی آنها خاکی و فاقد کیفیت مناسب است که توسعه در سایر بخش‌ها را با مشکل جدی مواجه ساخته است.

شمس‌الدینی در ادامه بیان کرد: این معضل حتی مانع برق‌رسانی به هفت روستا شده است که شرکت توزیع برق نتوانسته خدمات خود را به این روستاها ببرد.

وی هم‌چنین با بیان اینکه برخی روستاهای این بخش با بحران آب شرب سالم و بهداشتی مواجه هستند، خاطرنشان کرد: اگر چه در برخی روستاها با لوله از چشمه آب‌رسانی می‌شود و در بسیاری از روستاها نیز زیر‌ساخت‌های آب‌رسانی فراهم شده، اما خشک‌سالی و سطحی بودن آب و فقدان منابع زیرزمینی موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده است که ضرورت آب‌رسانی سیار را موجب شده است.

این مسئول هم‌چنین با اشاره به اینکه بخش گافر و پارامون از شبکه راه ارتباطی مناسب بی‌بهره است، خواستار استقرار ادارات در مرکز بخش شد تا مردم ناچار به مراجعه به بخش گوهران و شهر سردشت نباشند.

بخشدار گافر و پارامون در پایان ضمن "تقدیر از حسن توجه دولت و اهتمام خاص استاندار هرمزگان"، بر ضرورت تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله پل جگین، ساختمان بخشداری، محور ارتباطی به سمت روستای آخران تاکید و خواستار احداث مدارس شبانه‌روزی برای جلوگیری از مهاجرت و ترک تحصیل دانش‌آموزان شد.

===========

گزارش از امیر توانگر

===========

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول