اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق محروم عنوان کرد

لزوم تغییر نگاه‌ها به بشاگرد/ غبار محرومیت کماکان بر چهره بشاگرد

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق محروم با بیان اینکه با وجود تمام تلاش‌ها و کارهایی که در بشاگرد تاکنون شده کماکان چهره این منطقه از محرومیت پاک نشده است، خواستار تغییر برخی دیدگاه‌های موجود نسبت به بشاگرد شد.

لزوم تغییر نگاه‌ها به بشاگرد/ غبار محرومیت کماکان بر چهره بشاگرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلیل بشارتی عصر امروز در نشستی با اشاره به سفر اخیرش که به اتفاق استاندار هرمزگان و هیئت همراه به شهرستان بشاگرد محقق شد، اظهار داشت: برگزاری نشست شورای اداری این شهرستان با حضور استاندار هرمزگان به منزله گامی مهم در توسعه این شهرستان به شمار می‌رود.

وی ضمن تقدیر از "حسن توجه استاندار هرمزگان و پی‌گیری‌های خاص وی در راستای توسعه مناطق محروم" افزود: با وجود تمام اقداماتی که طی سال‌های گذشته در شهرستان بشاگرد صورت گرفته اما هنوز محرومیت این نقطه از کشور آن‌طور که باید برطرف نشده است.

مشاور رئیس جمهور در امور مناطق محروم افزود: برخی دیدگاه‌ها نسبت به بشاگرد باید تغییر کند و این منطقه مهم‌ترین موضوع در کشور برای رسیدگی است.

بشارتی ادامه داد: مشکلاتی از جمله بی‌آبی، راه‌های ارتباطی، کمبود نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان و آموزش در این منطقه باید برطرف شود.

به گفته وی سفر اخیر دولت به استان هرمزگان و حضور رئیس جمهور در شهرستان بشاگرد دستاوردهای بسیار مهمی را به دنبال داشته است که بی‌تردید می‌توان گفت این مصوبات یک بیانیه برای عینیت بخشیدن به مفهوم توسعه در این منطقه محروم است.

مشاور رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: دولت عدالت‌محور با نگاه همه‌جانبه خود برای بشاگرد سنگ تمام گذاشته است که همه باید در دو بخش ملی و استانی در راستای عملیاتی شدن این مصوبات همکاری و همراهی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان در یک سفر غیر منتظره به بشاگرد که به همراه بشارتی مشاور رئیس جمهور در امور مناطق محروم انجام شد، با اختصاص دو روز تمام، به دورترین نقطه استان هرمزگان در این شهرستان در مرز سیستان و بلوچستان رفت و از نزدیک با مردم روستاهای دور افتاده که شاید برخی از آنان برای نخستین بار چنین هیئتی از مسئولان را به خود می‌دیدند، دیدار و با مسائل و مشکلات آنان از نزدیک آشنا شد.

بشاگرد یکی از مناطق شرقی هرمزگان و در مجاورت استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

این منطقه همواره به نام "والی" نماینده امام خمینی در این شهرستان پس از دهه 60، بیشتر شناخته شده است.

بشاگرد طی سال‌های گذشته با مرکزیت سردشت از شهرستان میناب از نظر تقسیمات کشوری جدا و به عنوان شهرستانی مستقل شناخته می‌شود.

پراکندگی روستاها و کوهستانی بودن منطقه همواره خدمات‌رسانی را در دو دهه اخیر برای بخش دولتی و سایر بخش‌های خیریه مشکل ساخته است.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول