اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان تنکابن:

تنکابن دارای کمترین سطح جرایم خاص است

خبرگزاری فارس: دادستان تنکابن گفت: تنکابن دارای کمترین سطح جرایم خاص است.

تنکابن دارای کمترین سطح جرایم خاص است

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، اصغر طالبی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه وقوع جرایم به ویژه جرایم خاص مهمترین مؤلفه‌های کاهش آنها اعتقادات، فرهنگ مردم و همچنین اخلاق‌مداری، سطح سواد و شناخت از اصول و قوانین اثرگذار هستند.

طالبی افزود: شهرستان تنکابن به دلیل داشتن پیشینه و سابقه طولانی فرهنگی در کمترین سطح شاهد وقوع جرایم خاص است اما این بدین معنا نیست ما برای پیشگیری اقدامی صورت ندهیم.

وی بیان کرد: هر از چندگاهی برای آسیب شناسی جرایم خاص نشستهایی کارشناسی با حضور برخی مقامات امنیتی و کارشناسان آسیبهای اجتماعی ذیربط برگزار می‌کنیم که این نشست‌ها از دوره ریاست آیت‌الله شاهرودی در قوه قضائیه بنا شده و دستاوردهای خوبی نیز در پی داشته است.

وی همچنین به دستاوردهای خوب در حوزه سیاسی با همکاری وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: با اقدامات خوب قضایی با محوریت اداره اطلاعات شهرستان برخورد قانونی و مؤثر با فعالیت غیرمجاز و لجام‌گسیخته فرقه ظاله بهائیت صورت پذیرفته که این گردهمایی‌ها از جریانات انتخابات 88 شدت گرفته بود و در قالب ضیافت‌های محفلی، این فرقه درصدد برنامه‌ریزی‌های براندازی بودند و برای تدارک این نشست‌ها از خارج از کشور پولهای کلانی هم برای آنها هزینه می‌شده است.

طالبی با تاکید بر اینکه ادیان الهی در قانون اساسی مشخص و مورد تأیید هستند، افزود: بهائیت در قانون اساسی یک فرقه انحرافی است و به عنوان دین پذیرفته نشده است و هرگونه فعالیت و تبلیغ آن جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث مبارزه با خرافات نیز مبارزه با نهادهای شیطان پرستی از جمله اقدامات خوبی صورت گرفته است.

دادستان تنکابن درباره اقدامات شورای حفظ حقوق بیت‌المال گفت: این شورا  با دبیری دادستان کل استان در مازندران و در شهرستان‌ها با دبیری دادستان شهرستان فعالیت می‌کند و ما امسال اولین نشست سال را برگزار کردیم و در آن به تعیین دستور جلسه به تعیین کارگروه‌های تخصصی آن پرداختیم و شرح وظایف هر کارگروه نیز مشخص شده است.

وی مهم‌ترین مشکل و معضلات در پیش روی این شورا را تعرض به منابع طبیعی از جمله برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودها به‌ویژه رودخانه چشمه کیله عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل بهتر است مسئولان ارشد شهرستان مشکل فقدان معدن مصالح ساختمانی این شهرستان را حل کنند زیرا میزان برداشت غیرمجاز در این رودخانه از آن یک رود وحشی ساخته که برای شهر و شهروندان میتواند مخاطره‌انگیز باشد و بحث آسیب‌های زیست‌محیطی آن نیز بسیار جدی است.

وی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر نیز دادگستری شهرستان با همکاری نیروی انتظامی اقدامات خوبی انجام شد و در راستای پیشگیری و مبارزه با جرایم، مسائل خاص و حساس فضای مجازی و اینترنتی پلیس فتا در شهرستان متعاقب ناجا در کشور و استان تشکیل شده است و بیشتر مسائل در این حوزه پیرامون امور بانکی مجازی و یا اطلاعات شخصی خانواده‌ها صورت می‌گیرد.

وی افزود: در صورت بی‌احتیاطی و عدم دقت نظر ممکن است اعتبار مالی، اقتصادی و یا حیثیت خانوادگی و شخصی فرد دست‌مایه سوءاستفاده قرار گیرد و بنابراین از شهروندان درخواست می‌شود اطلاعات شخصی امور رایانهای و بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند و در مواقع کاربری نیز مسائل امنیتی را رعایت کنند و همچنین در بحث امور بانکی هم سعی کنند از امکان مناسب و خوب تلفن‌بانک در خانه‌ها بهره‌گیری کنند.

طالبی درباره بحث تخلفات ساخت و ساز و کمیسیون ماده صد نیز تاکید کرد: اقدام به‌ موقع شهرداری در بحث تخلفات ساخت و ساز از جمله عوامل مؤثر و نظارت دقیق مهندسان ناظر و نظام مهندسی میتواند پیشگیرانه باشد. از شهرداران منطقه درخواست‌مان این است واحدهای پلیس ساختمان شهرداری را تخصصی و تقویت کنند زیرا برای بهره‌مندی از یک شهر خوب و منظم در مرحله اول برنامه‌ریزی و اعمال اصول فنی شهرسازی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دادستان تنکابن در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در بحث امنیت اجتماعی و آسایش عمومی شهروندان اخیراً گزارش‌هایی مبنی بر یک سری اقدامات خلاف‌گونه در قالب ایجاد آلودگی‌های صوتی، حرکات پرخطر و غیرمتعارف در رانندگی و مزاحمت نوامیس توسط عده‌ای که از اطراف به شهرک کریم‌آباد تنکابن می‌آمدند گزارش شد که پس از بررسی‌های لازم با این عوامل مخل آسایش عمومی برخورد قانونی صورت گرفت و در این راستا نیز 20 نفر دستگیر و مراجع قضایی در حال رسیدگی به تخلفاتشان هستند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول