اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهریور ماه امسال صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان به همت بنیاد ادبیات داستانی در شهرستان سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان در سنندج

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این جشنواره در راستای دغدغه ادبی فرهنگی کردستان و به‌ منظور تقویت روحیه استکبار ستیزی، تعامل و تبادل آرا در حوزه ادبیات داستانی و مبارزه با تهاجم فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال‌جاری 6 برنامه بین‌المللی مختلف فرهنگی هنری در سطح استان برگزار می‌شود که جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان یکی از آنهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره به چهار زبان انگلیسی، عربی، فارسی و کردی منتشر شده و مقالات ارسال شده به این چهار زبان در جشنواره پذیرش می‌شود، تصریح کرد: در بخش بین‌المللی این جشنواره ارزش‌ها و فرهنگ مقاومت، حجاب، عفاف، فداکاری، قیام و حرکت انتفاضه و سایر ارزش‌های انقلابی مورد توجه قرار گرفته است.

میمنت‌آبادی در ادامه شناساندن کردستان به عنوان یکی از قطب‌های موثر ادبیات داستانی کشور به دلیل تنوع خرده فرهنگ‌ها، تولید آثار فاخر ادبیات داستانی، تاکید بر بکارگیری خلاقیت، ارتقا و افزایش تولیدات فاخر داستانی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره بین‌المللی عنوان کرد.

وی مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را تا 25 تیرماه امسال عنوان کرد و گفت: این جشنواره بین‌المللی 25، 26، و 27 شهریور ماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: از زمان فرخوان جشنواره تاکنون 735 اثر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی ادبیات داستانی گولان ارسال شده که از این میزان 51 اثر در بخش جشنواره‌های مرتبط با ادبیات داستانی و 83 اثر در بخش بین‌المللی بوده است.

میمنت‌آبادی یادآور شد: در این جشنواره بین‌المللی 34 اثر از کشورهای قاره آسیا، 13 اثر از کشورهای آفریقایی، 16 اثر از اقیانوسیه و 7 اثر از آمریکا ارسال شده است.

وی در ادامه ادبیات را بهترین قالب برای انتقال مفاهیم ارزشی دستاوردهای فرهنگی عنوان کرد و افزود: در برگزاری این جشنواره فرهنگی از حضور کشورهای مختلف بهره گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کردستان تصریح کرد: در زمینه ترویج حجاب و عفاف و بخش ویژه جشنواره نیز 601 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول