اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز تاکید کرد

جلوگیری از مخدوش‌شدن چهره شیراز توسط متکدیان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز گفت: نباید اجازه دهیم با کوتاهی‌هایی که صورت می‌گیرد، متکدیان به راحتی چهره فرهنگی شهرمان را مخدوش کنند.

جلوگیری از مخدوش‌شدن چهره شیراز توسط متکدیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وحید رجایی صبح امروز در یک نشست خبری در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه برخورد و جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر نباید به صورت مقطعی و در کوتاه مدت باشد، اظهار داشت: جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان به ویژه اتباع خارجی متکدی در شیراز باید به صورت ضربتی انجام شود و با سخت‌گیری‌های بیشتر شرایط را برای بروز هرگونه نابهنجاری اجتماعی از جمله تکدی‌گری در جامعه ناامن کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز با بیان اینکه کلان‌شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران نیاز به طرحی جامع در مورد جمع‌آوری و سازماندهی متکدیان دارد، تصریح کرد: ساماندهی و برخورد با متکدیان باید به طور مستمر از طرف دستگاه‌های مسئول در این مورد برنامه‌ریزی و اقدام شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی متولی در شهرستان موظفند با اردوگاه هدایت این شهر همکاری لازم را داشته باشند، افزود: دستگاه‌های متولی در مورد انجام وظیفه قانونی منتظر دستور نباشند و پیگیری مطالبات مردمی و حل مشکلات این شهرستان را از اولویت‌های اصلی برنامه‌های خود قرار دهند.

این مقام اجرایی شیراز با بیان اینکه تکدی‌گری مقوله‌ای فقط اقتصادی و معیشتی در شهر نیست بلکه ابعاد باندی و گروهی نیز به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: تکدی‌گری یکی از نابهنجاری‌های اجتماعی است که نمایی از بحران در ساختار جامعه است و علاوه بر اینکه چهره فرهنگی هر شهر را مخدوش می‌کند، آثار و عوارض مختلفی نیز در جامعه به همراه دارد و نباید اجازه دهیم با کوتاهی در این امر به راحتی چهره فرهنگی، مذهبی شهرمان مخدوش شود.

رجایی در مورد مسئولیت جمع‌آوری متکدیان در سطح این شهرستان نیز گفت: ستاد جمع‌آوری متکدیان به استناد مصوبه شورای عالی اداری در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت تشکیل و انجام وظیفه می‌کند، در این راه باید گام نخست که جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر  است را محکم برداشت تا دیگر دستگاه‌ها بهتر بتوانند در انجام وظیفه خود برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شیراز در پایان با اخطار به متکدیان سطح شهر بیان داشت: قانون‌گذار پیش‌بینی لازم مبنی بر مجازات متکدیان را در دستور کار دارد و هیچ خلا قانونی در برخورد با تکدی‌گری وجود ندارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول