اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

تکلیف 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان مشخص شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: تکلیف واگذاری 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان به بخش خصوصی از مصوبات دور نخست و دوم سفر هیئت دولت بوده که هنوز مشخص نشده است.

تکلیف 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت امید عزیزی عصر امروز در جلسه کارگروه گردشگری با بیان اینکه سال گذشته مجوز ایجاد اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان‌های استان گرفته شد، اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ها با حمایت فرمانداران این اداره‌ها کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی، درباره تجهیزات ساختمان‌های اداری مربوطه تصریح کرد: در زمینه تجهیزات ساختمان‌های اداری مبلغ 20 میلیون تومان در هر شهرستان اعتبار تخصیص می‌یابد.

این مسئول، مجوز جذب نیرو در هر شهرستان به تعداد دو نفر را از مصوبات ذکر کرد و افزود: در 16 شهرستان استان باید 32 نفر نیرو جذب شوند.

 

*تکلیف 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان مشخص شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه سفر نخست و دوم هیئت دولت در 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان ابراز کرد: در دو سفر هیئت دولت 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان به تصویب رسید و تاکنون برخی موانع در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست، مانع از حضور سرمایه‌گذار در این مناطق شده است.

وی، ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست و دستگاه‌های مربوطه به مدت 45 روز فرصت دارند از هر شهرستان در دو منطقه نمونه کار کنند و قابلیت‌های واگذاری این مناطق را به ما معرفی کنند و پس از این مدت دومین کارگروه گردشگری تشکیل می‌شود که باید نتیجه بخش باشد.

عزیزی، با تاکید بر اینکه باید مشکلات سرمایه‌گذاری مناطق نمونه گردشگری استان برطرف شود، تصریح کرد: در مدت 45 روز باید حداقل‌ها برای سرمایه‌گذار فراهم شود و جذب سرمایه‌گذار داشته باشیم.

وی، با اشاره به اینکه فرمانداران نقش مهمی در شناساندن قابلیت‌های واگذاری مناطق نمونه گردشگری دارند، خاطرنشان کرد: این مصوبه هنوز تعیین تکلیف نشده و با توجه به اینکه مدت زیادی به عمر دولت دهم باقی نمانده است، باید هر چه سریع‌تر معضلات آن برطرف و اجرایی شود.

 

*از سال 89 تاکنون بیش از 100 طرح سرمایه‌گذاری گیلان در نوبت دریافت تسهیلات هستند

این مسئول، با بیان اینکه می‌خواهیم مناطق نمونه گردشگری استان را قانونمند کنیم، یادآور شد: هیچ منطقه نمونه گردشگری در استان نیست که قابلیت واگذاری را نداشته باشد و باید سرمایه‌گذار را به طرف این مناطق هدایت کنیم.

وی، تشکیل کار گروه گردشگری در هر شهرستان به ریاست فرمانداران را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: تکلیف مناطق نمونه گردشگری استان باید مشخص شود و باید پاسخگوی عدم اجرای این ظرفیت گردشگری باشیم.

عزیزی، تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام سرمایه‌گذاری را مهم دانست و متذکر شد: نباید سرمایه‌گذاران به طرف ناامیدی روند و بانک‌های نیز باید با پرداخت تسهیلات همکاری کنند اما در این زمینه مساعدتی انجام نمی‌دهند.

وی، اضافه کرد: از 77 طرح سرمایه‌گذاری، 28 طرح بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در بانک موفق به دریافت تسهیلات نشدند ضمن اینکه از سال 89 تعداد 144 طرح به بانک معرفی شدند که 44 طرح تسهیلات گرفت و هنوز 100 طرح در نوبت هستند.

به گفته این مسئول، سال گذشته نیز 100 طرح سرمایه‌گذاری مصوب کار گروه اشتغال به بانک معرفی شدند که تنها 4 طرح تسهیلات گرفتند.

 

*مناطق نمونه گردشگری گیلان قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند

مدیر کل منابع طبیعی گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن بیشتر مناطق نمونه گردشگری در دل جنگل‌های استان، سرمایه‌گذار تمایل چندانی به سرمایه‌گذاری به دلیل عدم توجیه اقتصادی در آنها را ندارد.

رحمت‌الله رحمانی، با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌گذاران تمایل به تملک دارند، افزود: این مناطق استعداد تملک را ندارند و واگذاری مناطق نمونه گردشگری به دلیل قرار گرفتن در مناطق مطلقا ممنوع، میسر نیست.

وی، ابراز کرد: مساحت تمام 71 منطقه نمونه گردشگری گیلان مشخص است و قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول