اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلالی تشریح کرد

ترفندهای نفوذ دشمنان در حوزه سایبر و فن‌آوری‌های نوین

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید فناوری اطلاعات گفت: امروز با توجه به ترفندهای نفوذگرانه از سوی دشمنان در جنگ نرم و سایبری، ضرورت دارد هوشیارتر از قبل از این ابزارها استفاده شود.

ترفندهای نفوذ دشمنان در حوزه سایبر و فن‌آوری‌های نوین

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‏‌اکبر جلالی صبح امروز در همایش "جوانان و تهاجم خاموش" که به همت حوزه بسیج خواهران در کانون جوانان بسیج سپاه شاهرود برگزار شد، با اشاره به پیشرفت‏‌های ارتباطات و فناوری‏‌های دیجیتال گفت: امروزه با پیشرفت رسانه‏‌های ارتباطی و فراگیر شدن این ابزارهای نوین در میان جامعه، خانواده‏‌ها و به ویژه نسل جوان وظیفه داریم آگاهی این افراد را در ارتباط با نحوه‏ صحیح استفاده از این ابزارها افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: با وجود امکانات فراوان و مزایایی که این ابزارها در تمام زمینه‏‌های کاربردی زندگی دارند، در صورت نبود آگاهی و استفاده نابجا یا استفاده به عنوان ابزار سرگرم‌کننده از این وسایل، سبب بروز مخاطراتی نیز می‎شود.

این استاد دانشگاه افزود: تلفن همراه که امروزه از پرکارترین رسانه‏‌های ارتباط جمعی در میان افراد جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان است، مستلزم داشتن آگاهی درباره‏ نحوه استفاده صحیح و بجا از این ابزار ارتباطی است که باید تشریح شود.

این پژوهشگر علوم ارتباطات خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه با توجه به ترفندهای نفوذگرانه از سوی دشمنان در جنگ نرم و سایبری باید هوشیارتر از قبل از این ابزارها استفاده کنیم و توجه داشته باشیم که حتی کوچک‏‌ترین و بی‏‌اهمیت‌ترین وسیله ارتباطی و دیجیتال ممکن است علیه ما و جامعه استفاده شود و ما آگاه نباشیم.

جلالی اضافه کرد: جوانان ما باید آگاه‎تر از گذشته در برخورد با این نبرد نرم، هوشیارانه از ارزش‎های اسلام و انقلاب دفاع کنند و نگذارند این امکانات خدشه‏‌ای به ارزش‏‌های والای آنها وارد کند و این همایش‏‌ها و جلسات می‏‌تواند کمک و راه‏گشای شما در برخورد با این تهاجم باشد.

این همایش با همکاری فرهنگی اجتماعی و کانون جوانان بسیج جوانان شاهرود در راستای آشنایی جوانان با مخاطرات وسایل ارتباط جمعی و اینترنت برگزار شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول