به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و اطلاعرسانی دادگستری کل استان گلستان، فیضمحمد خورشیدی گفت: در این طرح، پیگیری دعاوی، شکایات و سایر امور قضایی اشخاص حقیقی یا حقوقی از طریق "دفاتر خدمات قضایی" انجام میشود.
وی با بیان اینکه این دفاتر برای طرح و پیگیری امور قضایی مراجعان در فضای مجازی است تصریح کرد: این دفاتر از بین دفاتر اسناد رسمی و سایر متقاضیان انتخاب و ضوابط و شرایط مربوط به تاسیس فعالیت و انحلال این دفاتر به تصویب رئیس قوه قضائیه میرسد.
معاون برنامهریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان افزود: در این روش خواهان یا شاکی، دادخواست، درخواست یا شکایت خود را به همراه مستندات، به سند الکترونیکی تبدیل و پس از محاسبه هزینه دادرسی توسط سامانه و پرداخت الکترونیک آن، کد رهگیری دریافت میکند.
خورشیدی تصریح کرد: افراد پس از دریافت کد رهگیری با همراه داشتن اصل مستندات، به دفاتر خدمات قضایی مراجعه میکنند.
وی ادامه داد: دفاتر قضایی نیز پس از تایید مطابقت اسناد الکترونیکی با اسناد ارائه شده توسط فرد، آنها را از طریق سامانه خدمات قضایی به مراجع ذیربط، ارسال میکنند.
معاون برنامهریزی و توسعه قضایی دادگستری کل استان گلستان یادآور شد: در این طرح طرفین پرونده به صورت آنلاین مراحل مختلف رسیدگی به پرونده را دنبال و از نتایج آن در کوتاهترین زمان ممکن آگاه میشوند.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح ابتدا در تهران آغاز میشود افزود: پس از انجام آزمایشی آن و رفع نواقص احتمالی، در استانها از جمله گلستان نیز اجرا میشود.
خورشیدی رفع اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم و پیشگیری از وقوع جرم و رضایتمندی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
انتهای پیام/صا30/د1000