اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 57 کشور جهان

دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی گردهم می‌آیند

خبرگزاری فارس: مدیر کل مبلغان و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی از برگزاری پنجمین گردهمایی 10 روزه دانش‌آموختگان المصطفی از 57 کشور در قم، تهران و مشهد خبر داد.

دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی گردهم می‌آیند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، محسن معارفی گفت:‌ تقویت روحی و معنوی دانش‌آموختگان، تقویت بنیه علمی و دانش‌افزایی آنها، آشنایی المصطفی با فعالیت‌های دانش‌آموختگان و همچنین آگاه شدن آنان نسبت به دستاوردهای جدید المصطفی در عرصه‌های مختلف از اهداف پنجمین گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی است.
وی آشنایی با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ... در جمهوری اسلامی ایران و آشنایی دانش‌آموختگان با نهاد‌های دینی و فرهنگی فعال در خارج از کشور را از دیگر اهداف این گردهمایی بیان کرد.
معارفی با بیان اینکه برگزاری گردهمایی دانش‌آموختگان نشان‌دهنده رسالت‌مداری المصطفی است،‌ اظهار کرد:‌ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر ارتباط مستمر با دانش‌آموختگان، جامعةالمصطفی برای حفظ و برقراری ارتباط با دانش‌آموختگان، این گردهمایی را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به معیارهای دعوت از دانش‌آموختگان افزود:‌ گذراندن حداقل یک مقطع تحصیلی در المصطفی و گذشت حداقل دو سال از بازگشت به وطن و انجام فعالیت‌های موثر علمی و فرهنگی در کشورهای خود از جمله اولویت‌های دعوت‌شدگان به این گردهمایی است.
معارفی ادامه داد:‌ پرهیز از تشریفات در برگزاری، اولویت‌بخشی به تقویت بینش و آگاهی دانش‌آموختگان و پرهیز از برگزاری برنامه‌های غیر ضروری،‌ رویکرد تقریبی و رعایت مصالح بین‌المللی در تمام برنامه‌ها و اطلاع‌رسانی هدفمند و هوشمند به دیگر مراکز علمی و فرهنگی سراسر کشور، از جمله رویکرد‌های المصطفی در برگزاری این دوره از گردهمایی است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حفظ و ماندگاری آثار برگزاری این گردهمایی، خاطر نشان کرد:‌ انتشار ویژه‌نامه اطلاع‌رسانی در روز اختتامیه،‌ انتشار ویژه‌نامه علمی گردهمایی که دربردارنده تمام مطالب مطرح شده در این برنامه است و ارائه لوح فشرده برنامه‌های برگزار شده‌ از اقداماتی است که برای حفظ و ماندگاری دستاوردهای این گردهمایی انجام می‌شود.
مدیر کل مبلغان و دانش‌آموختگان المصطفی در ادامه با بیان اینکه برخی از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی از علمای برجسته، مدیران دانشگاه‌ها، ‌مدرسین مدارس دینی،‌ مؤلفان، پژوهشگران و مبلغان موفق هستند، اظهار داشت:‌ در این گردهمایی نزدیک به 15 نفر از بانوان دانش‌آموخته المصطفی نیز حضور دارند.
وی خاطر نشان کرد: اختتامیه پنجمین گردهمایی دانش‌آموختگان المصطفی در 17 بهمن‌ ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول