اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با امضای تفاهم‌نامه‌ای صورت گرفت

همکاری جامعةالمصطفی با مراکز علمی هند

خبرگزاری فارس: تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه در زمینه همکاری‌ علمی در حوزه علوم انسانی بین جامعةالمصطفی العالمیه نمایندگی هند و موسسه مطالعات علوم اجتماعی هند(ISS) در دهلی نو امضاء شد.

همکاری جامعةالمصطفی با مراکز علمی هند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جامعة المصطفی العالمیه، این تفاهم‌نامه همکاری بین «جرج متی او» رئیس موسسه مطالعات علوم اجتماعی هند و حجت‌الاسلام غلامرضا مهدوی رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه در هند امضاء شد.
این تفاهم‌نامه در زمینه همکاری‌های علمی در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم اجتماعی و تبادل استاد برای سه سال به امضاء رسیده است.
رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه درباره امضای این تفاهم‌نامه گفت: پیوندهای دو ملت بزرگ ایران و هند و مشترکات فرهنگی دو ملت در بستر تاریخ به تدریج شکل گرفته است و علایق و روابط فرهنگی دو کشور آنچنان به هم نزدیک هستند که هیچ ایرانی در هند احساس حضور در یک کشور خارجی ندارد و همچنان هندی‌ها در ایران احساس غربت و تنهایی نمی‌کنند.
وی اظهار داشت: مهم‌ترین فصل مشترک فرهنگ‌ها‌، زبان مشترک است که در بسیاری از لغات و گویش‌ها به هم نزدیک بوده و شباهت بین دو ملت به حدی است که نه فقط در زبان، بلکه در ارزش‌ها، اخلاق، توجه به دین و معنویات نیز دو ملت شباهت‌های فراوانی به یکدیگر دارند.
حجت‌الاسلام مهدوی اضافه کرد: در چنین شرایطی، استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود بین دو کشور و برای هر چه نزدیک‌تر شدن دیدگاه‌ها و همکاری‌ها می‌تواند ما را در مسیر سازنده و پیشرفت قرار دهد.
وی گفت: هم‌اکنون جامعةالمصطفی العالمیه بیش از 25 هزار دانشجو در سراسر دنیا و از ملیت‌های مختلف دارد که با بیش از 150 رشته علوم انسانی، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های بین‌المللی است که در علوم انسانی فعالیت می‌کند و از ظرفیت‌های فراوانی به ویژه در حوزه علوم اجتماعی برخوردار است.
رئیس نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه هند تصریح کرد: هدف ما این است که با نهادهای علمی سراسر جهان مرتبط باشیم و از ظرفیت‌های موجود بین‌المللی در زمینه گسترش و تولید علم استفاده کرده و پروژه‌هایی را برای رفاه و زندگی بهتر اجتماعی دنبال کنیم.
رئیس موسسه مطالعات اجتماعی هند(ISS) نیز با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند گفت: مردم دو کشور دارای روابط دیرینه و فرهنگ مشترک بوده و همکاری‌های علمی بین دو کشور موجب خرسندی این موسسه است.
«جرج متی او» افزود: موسسه مطالعات اجتماعی هند در جنبه‌های مختلف علوم انسانی از جمله حقوق اساسی، حقوق زنان، توسعه اجتماعی و دیگر زمینه‌های مرتبط با حوزه‌های علوم انسانی فعالیت علمی و مطالعاتی دارد.
وی با ابراز خرسندی از این تفاهم‌نامه گفت: ما از فرصت همکاری علمی بین این موسسه غیردولتی اما همکار با دستگاه‌های علمی هند و با یک دانشگاه بین‌المللی ایران استقبال کرده و اجرای مفاد این تفاهم‌نامه را از امروز دنبال می‌کنیم.
انتهای پیام/و۳۰/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول