اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار ایلام:

چرخه توزیع ‌کنندگان کالا نقش مهمی در اقتصاد ایلام دارند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام گفت: چرخه توزیع ‌کنندگان کالا نقش مهمی در اقتصاد ایلام دارند.

چرخه توزیع ‌کنندگان کالا نقش مهمی در اقتصاد ایلام دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حشمت‌الله عسگری ظهر امروز در همایش اصناف اظهار داشت: اگر نظام اقتصادی کشور به سه مقوله تولید، توزیع و مصرف تقسیم شود، توزیع یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن و برعهده اصناف است.

وی ادامه داد: تولید هم که به حوزه تولیدکنندگان ارتباط دارد و مورد بحث ما در این نشست بزرگ نیست.

این مسئول اضافه کرد: گروه مصرف کنندگان هم که در ته جدول قرار دارند و مورد بحث امروز ما هم قرار ندارند.گروه میانی که گروه توزیع کنندگان ما در این چرخه هستند و طبیعتاً نقش به‌سزایی در مدیریت اقتصاد کشور دارد. 

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام گفت: هر انحرافی در نظام توزیع کشور می‌تواند منجر به ناآرامی در بازار و منجر به بی‌ثباتی در بازار مصرف شود. جایگاهی که اصناف ما دارند جایگاه بلند و نقش بی بدیلی در حوزه اقتصاد است. در واقع اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی تنظیم کننده گردش خون اقتصاد هر منطقه‌ای هستند.

این مسئول اضافه کرد: غلظت این خون می‌توان در این سه گروه ( تولید کننده، توزیع کننده و مصرف کننده) یافت که نقش اصناف در اینجا به خوبی قابل لمس است.

عسگری تصریح کرد: اصناف در رفاه اجتماعی جامعه و در ارتقا رفاه اجتماعی جامعه نقش مهمی دارند، اصناف و بازاریان ویترین نظام هستند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار ایلام گفت: خیلی از اخبار و اطلاعات و گزارشات به واسطه بازار نقل و انتقال می‌یابد، رفتار درست و صحیح از بازاریان، فعالان اقتصادی می‌تواند خیلی از شاخص‌های اقتصادی استان را ارتقا دهد. 

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول