اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح پزشک خانواده صورت می‌گیرد

تکمیل پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان

خبرگزاری فارس: رئیس داشنگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تکمیل پرونده سلامت الکترونیک از ملزومات زیرساختی اجرای طرح پزشک خانواده است.

تکمیل پرونده سلامت الکترونیک ایرانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان فارس که با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده هزینه‌های درمانی مردم تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اجرای طرح پزشک خانواده با هدف اجرای عدالت در سلامت و دسترسی آسان تمام مردم و گروه‌های سنی به خدمات بهداشتی و درمانی مناسب اجرا می‌شود.

وی گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده نظام سلامت کشور از درمان‌محوری به سمت سلامت‌محوری سوق پیدا می‌کند.

ایمانیه اضافه کرد: هر یک از مراکز ارائه خدمات پزشک خانواده از یک تیم 17 نفره تشکیل می‌شود که شامل چهار پزشک عمومی، پرستار، روان‌شناس بالینی، کارشناس تغذیه، کارشناس مامایی و کاردان‌های مربوطه می‌شود و جمعیت 10 هزار نفری از بیماران را پوشش می‌دهند.

وی خدمات سطح اول شامل ویزیت و داروهای مورد قبول بیمه‌ها را در این طرح رایگان دانست و افزود: در راستای اجرای طرح پزشک خانواده مردم بدون مراجعه به پزشک خانواده نمی‌توانند به پزشک متخصص و فوق تخصص مراجعه کنند و در صورت مراجعه از حمایت‌های بیمه محروم می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، پزشک خانواده به عنوان متولی سلامت هر منطقه، افراد زیر پوشش خود در صورت نیاز به متخصص یا فوق تخصص ارجاع می‌دهد و بازخورد آن را نیز پیگیری می‌کند.

وی اظهار داشت: لزوم تکمیل پرونده سلامت الکترونیک به عنوان یکی از زیرساخت‌های طرح پزشک خانواده مطرح است.

ایمانیه با قدردانی از حمایت مالی بیمه‌ها در فارس گفت: در بحث دولتی 10 درصد ویزیت را بیمار پرداخت و برابر سه ویزیت دولتی نیز بیمه به عنوان تشویقی به متخصص مربوطه پرداخت می‌کند.

وی گفت: در این طرح هر یک از پزشکان با زیر پوشش گرفتن جمعیت بین 500 تا 2 هزار و 500 نفر در هر یک از مراکز ارائه خدمات پزشک خانواده به خدمت‌رسانی به مردم می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی سه کار مهم در فارس برای ارتقای سلامت آغاز شده که یکی از آن‌ها ایجاد شهر سلامت در منطقه غرب شیراز است.

وی اضافه کرد: با توجه اقلیم فارس، این استان سرزمین مستعدی برای کشت گیاهان دارویی بوده که تاکنون 100 نوع گیاه دارویی قابل کشت در این استان شناسایی شده است. در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نیز با توجه به تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه علوم پزشکی و صنایع الکترونیک شیراز در زمینه تولید تجهیزات پزشکی منعقد شده، بسیاری از نیازهای کشور به خارج کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول