اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان:

35 درصد زندانیان کردستان مجرمان مواد مخدر هستند/ کشف 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: بیش از 35 درصد زندانیان این استان را مجرمان و متهمان دستگیر شده در بحث مواد مخدر تشکیل می‌دهند.

35 درصد زندانیان کردستان مجرمان مواد مخدر هستند/ کشف 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان
ایرج حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: تعداد متهمان مواد مخدر در زندان‌های استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته که باید ضمن بررسی ریشه‌های این افزایش، راهکارهای لازم برای کاهش این آمار را ارائه کرد.
وی افزود: خوشبختانه با اقدامات مراقبتی و طرح‌های پیشگیرانه مسئولان فرهنگی در زندان‌های استان در چند سال اخیر شاهد کاهش آمار زندانیان مصرف کننده مواد دخانی و مخدر در درون زندان‌ها هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه شناخت معضلات اجتماعی از جمله مواد مخدر و راه‌های مقابله با این پدیده شوم در زندان‌های استان، در اولویت برنامه‌های فرهنگی زندان‌ها در کردستان قرار گرفته است.
حسن‌زاده تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران با شعار امکان اصلاح متهمان با استفاده از معانی و ارزش‌های والای اسلامی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی، همواره تلاش کرده تا زندانیان در مدت دوره محکومیت خود با گرایش به سمت برنامه‌های دینی و اعتقادی نظیر حفظ و تفسیر قرآن کریم با پاکسازی خود دوباره به درون اجتماع برگردند.

کشف 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر در کردستان
وی از شناسایی و انهدام 13 باند قاچاق مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در کردستان خبرداد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون با تلاش ماموران مبارزه با مواد مخدر استان بیش از 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر از قاچاقچیان و افراد معتاد کشف و ضبط شده که این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان به افزایش تعداد دستگیرشدگان از جمله توزیع کنندگان، حاملان و نگهدارنده‌های مواد مواد مخدر در سطح استان اشاره کرد و گفت: عمده‌ترین مواد کشف شده از این افراد مواد سنتی، مواد مخدر صنعتی و قرص‌های روانگردان بوده است.

جمع‌‌آوری 2550 معتاد از سطح مراکز آلوده کردستان
وی با بیان اینکه مقابله جدی با اعتیاد و مواد مخدر امروز به عنوان ضرورت بسیار مهمی در بسیاری از کشورهای جهان به ویژه ایران اسلامی مطرح است، خاطرنشان کرد: برای مقابله و مبارزه با این معضل اجتماعی که ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، باید یک بسیج همگانی تشکیل شود.
به گفته حسن‌زاده، از ابتدای سال‌جاری تا کنون بیش از  2 هزار و 550 نفر معتاد از سطح مراکز آلوده جمع‌آوری و اکثر این افراد به مراکز بازپروری یا نگهداری پیش‌بینی شده هدایت شده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان در ادامه از پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بحث مبارزه با مواد مخدر نام برد و  تصریح کرد: ارائه راهکارها و اجرای برنامه‌های آموزشی برای سنین مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان باید مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول