اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد

رشد 42 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

خبرگزاری فارس: مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از رشد 42 درصدی تخلیه و بارگیری کالا سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه خبر داد.

رشد 42 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهشهر به نقل از روابط عمومی بندر امیرآباد،‌ هیئتی متشکل از مدیران استانداری استان سمنان به منظور آشنایی با توانمندی‌ها، تجهیزات و  ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد از این بندر بازدید کردند.

در این بازدید که معاون برنامه‌ریزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به همراه مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و مسئولان این بندر حضور داشتند با بازدید از محوطه‌های عملیاتی و تجهیزات موجود در بندر در جلسه‌ای راهکارهای موجود برای افزایش مبادلات تجاری استان سمنان از طریق بندر امیرآباد را بررسی کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در سخنانی از بندر امیرآباد به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین بندر حاشیه دریای خزر یاد کرد و گفت: این بندر به عنوان مهم‌ترین حلقه کریدورهای بین‌المللی شمال – جنوب و تراسیکا با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن روز دنیا نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه مبادلات تجاری در شمال کشور دارد.

سیدعلی نعیمی با اشاره به استان سمنان با داشتن بودن صنایع تولیدی و تبدیلی و نزدیکی بندر امیرآباد به استان سمنان ابراز امیدواری کرد با پیگیری‌ها و هماهنگی‌هایی صورت گرفته به‌زودی شاهد رشد مبادلات تجاری از طریق بندر امیرآباد باشیم.

این مسئول با اشاره به رشد فعالیت‌های تجاری بندر امیرآباد در سال‌های اخیر از رشد 42 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه یاد کرد و متذکر شد: در این مدت میزان یک میلیون تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی در پایان با اشاره به بندر امیرآباد به عنوان تنها بندر متصل به شبکه ریلی سراسری در شمال کشور و مجهز به اسکله رورو ریلی خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی بندر در سال جاری توسعه اراضی پشتیبانی بندر است که با تحقق این هدف اراضی پشتیبانی بندر به 2120 هکتار افزایش می‌یابد.

انتهای‌ پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول