به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سبحانالله علیپور بعد از ظهر امروز در جلسه حمل و نقل و پایانههای گیلان با اشاره به نرخ پایین مینیبوسهای فرسوده اظهار کرد: نرخ مینیبوسهای جدید نسبت به بحث اقتصادی که رانندگان مینیبوس دارند، مقداری بالا است.
وی بیشترین خودروهای فرسوده در بخش حمل و نقل عمومی گیلان را مینیبوس عنوان کرد و افزود: رانندگان مینیبوسهای فرسوده برای دریافت تسهیلات باید ضمانتنامه و سند ملکی کافی در اختیار بانکها قرار دهند و در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند.
علیپور با بیان اینکه تلاش میشود مساعدتهای لازم برای رانندگان خودروهای فرسوده صورت گیرد، تصریح کرد: اداره کل حمل و نقل و پایانههای گیلان تلاش میکند افرادی که در بخش حمل و نقل عمومی استان فعالیت میکنند، بتوانند از تسهیلات مورد نیاز استفاده کنند و اگر نتوانستیم در مدت زمانی مشخص این امر را انجام دهیم به نظر میرسد باید راهکارهای دیگری اتخاذ شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گیلان به متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی برای خرید خودروهای جدید از دیگر بخشها اشاره کرد و گفت: تلاش میشود رانندگان زحمتکشی که اکنون فعال هستند، بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
وی استان گیلان را در مسیر ترانزیت دانست و خاطرنشان کرد: ترانزیت کالا از طریق بندر انزلی و آستارا انجام میشود.
علیپور بیشترین بخش ترانزیت گیلان را از مرز آستارا اعلام کرد و یادآور شد: با هماهنگی استانداری و مراجع ذیصلاح میتوان آمار ترانزیت کالا در استان را افزایش داد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای گیلان با اشاره به نقش این سازمان در ترانزیت کالا، ابراز کرد: ترانزیت کالا در اشتغالزایی تاثیرگذار است و با توجه به شغلهایی که در بخش ترانزیت وجود دارد، میتوان در استان ایجاد اشتغال کرد.
انتهای پیام/ب20/پ3003