اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های همدان:

100 دستگاه مینی‌بوس فرسوده در همدان اسقاط شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های همدان گفت: 100 دستگاه مینی‌بوس فرسوده در همدان اسقاط و مینی‌بوس‌های جدید جایگزین آنها شد.

100 دستگاه مینی‌بوس فرسوده در همدان اسقاط شد

وحید سخائیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در پی نظارت و تأکید به مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده برای اسقاط و تعویض ناوگان خود، مینی‌بوس‌های فرسوده از دور خارج شده و مینی‌بوس‌های جدید جایگزین آنها شد.

وی با اعلام تعداد مینی‌بوس‌های اسقاط شده که سن آنها بالای 30 سال بود، گفت: با وجود مشکلاتی که بر سر راه نوسازی مینی‌بوس‌های فرسوده وجود دارد، تاکنون نزدیک به 100 دستگاه مینی‌بوس مورد نوسازی قرار گرفته است.

رئیس اداره مسافر حمل و نقل و پایانه‌های همدان از مزایای طرح نوسازی مینی‌بوس‌ها به کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی و رضایت مسافران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ناوگان مینی‌بوس استان یک‌هزار و 618 دستگاه بوده که بیشترین تعداد از این ناوگان را مینی‌بوس‌های با سن بالا تشکیل می‌دهد.

وی بیان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کارت هوشمند این نوع ناوگان، در حال حاضر میانگین سن ناوگان مینی‌بوسی در کشور 25 سال است در حالی که میانگین سن این ناوگان در استان همدان، قبل از اجرای طرح نوسازی ناوگان مینی‌بوسی حدود 29 سال برآورد شده است.

سخائیان تأکید کرد: با توجه به اینکه حمل و نقل مسافر مینی‌بوسی، حرفه مالکان و رانندگان آن است دارندگان مینی‌بوس‌های فرسوده نباید منتظر اعلام ممنوعیت و اهرم فشار برای تعویض خودروی خود باشند بلکه با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی، ایمنی و سایر موارد باید نسبت به تعویض وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از تردد مینی‌بوس‌های بالای 30 سال عمر در مسیرهای بالای 100 کیلومتر جلوگیری شده و انتظار می‌رود در آینده نزدیک محدودیت‌های دیگری نیز اعمال شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول