اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران در برداشت مرکبات از میانگین بین‌المللی بالاتر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: متوسط برداشت مرکبات در مازندران به نسبت نرم بین‌المللی بسیار بالاتر است.

مازندران در برداشت مرکبات از میانگین بین‌المللی بالاتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عظیمی ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی فنی و تخصصی تولیدات نهال سالم و گواهی شده در هتل بادله، اظهار داشت:‌ فعالیت کشاورزی یک استان با چند ضریب و شاخص سنجیده می‌شود که یکی از این موارد، بهره‌برداری از واحد سطح است.

وی با اشاره به اینکه ضریب زیر کشت در مازندران 1.35 درصد است که نسبت به هفت دهم کشوری در جایگاه ویژه‌ای قرار داریم، گفت: مازندران استانی است که در 15 محصول کشاورزی، دام و طیور و شیلات رتبه نخست را در سطح کشور داراست.

عظیمی با بیان اینکه ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی از دیگر شاخص‌های فعالیت کشاورزی است، تصریح کرد:‌ مازندران با ارزش اقتصادی 10.5 درصد، بالاترین رقم را به خود اختصاص داده و استان‌های دوم و سوم با آمار پایین‌تری با ما در رقابت هستند که این مسائل، مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه باید خودمان را با کشاورزان پیشرو در دنیا مقایسه کنیم، متذکر شد:‌ متوسط برداشت مرکبات در مازندران به نسبت نرم بین‌المللی بسیار بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مازندران هنوز قابلیت‌های خوبی برای کشاورزی و باغبانی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران متذکر شد: تامین زیرساخت‌ها از مؤلفه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مرکبات کشور در مازندران تولید می‌شود، اذعان داشت: ‌در این زمینه نسبت به همه کشور، تعهد داریم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول