اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کنترل بازار

‌مرکبات مازندران در 4 فصل عرضه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با ایجاد زمینه‌هایی پیک برداشت محصول مرکبات مازندران از میان می‌رود.

‌مرکبات مازندران در 4 فصل عرضه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رضا عظیمی بعدازظهر امروز در افتتاح سردخانه دو مداره در روستای رودبار هرازپی با اشاره به اینکه در حال مطالعه محصولی مرکباتی هستیم که بتوانیم پیک و زمان برداشت محصول مرکبات را در استان از بین ببریم، یادآور شد: محصول مرکبات از اواخر شهریور تا بهمن ماه در مازندران برداشت می‌شود که این زمان پیک برداشت این محصول است.

وی گفت: در این زمان به دلیل برداشت تمام‌ محصول قیمت مرکبات کاهش یافته و در عوض در فصول دیگر به دلیل عدم دسترسی قیمت آن به صورت کاذب افزایش می‌یابد که در هر دو مورد سودی نصیب کشاورز نمی‌شود.

عظیمی با بیان اینکه یکی از مشکلات مازندران نبود صنایع نگهداری و تبدیلی در استان است، یادآور شد: باید زمینه‌هایی مساعد باشد تا در زمان پیک برداشت محصول آسیبی به آن وارد نشود و تولیدکننده بتواند از محصول برای عرضه در ماه‌های بعدی استفاده کند.

وی با اعلام اینکه برای سال 91 برنامه داریم با سود معقول به کشاورز نوسانات بازار را کنترل کنیم، تصریح کرد: اگر چه متولی بازار و قیمت‌گذاری ما نیستیم اما تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و ایجاد صنایع جانبی این مشکلات برطرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به جایگاه استان در قطب‌های کشاورزی کشور بیان داشت: مازندران در تولید 15 محصول در کشور رتبه نخست‌ را دارد.

وی با بیان اینکه این استان به لحاظ شاخص اقتصادی تولید محصولات در جایگاه اول قرار دارد، اظهار کرد: شاخص‌های بهره‌وری از زمین یا شریب کشت در مازندران دو برابر میانگین کشوری است.

انتهای ‌پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول