اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان نمایش "نقشه‌های حسن کچل":

خنده‌های کودکانه مرا ترغیب به کار در حوزه کودکان کرد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش "نقشه‌های حسن کچل" گفت: کار برای کودکان را دوست نداشتم اما از سال 89 که نمایش "گرگ فشن و روباه بلا" را کار کردم خنده‌ها و نگاه کودکانه بچه‌ها و خانواده‌ها برای من جذابیت ایجاد کرد.

خنده‌های کودکانه مرا ترغیب به کار در حوزه کودکان کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، توسط گروه نمایشی راسپینا نمایش "نقشه‌های حسن کچل" مدت 15 روز است که در همدان به اجرا گذاشته شده است که این نمایش با توجه به استقبال زیاد مردم تا 15 تیرماه تمدید شده است.

در همین راستا به آمفی تئاتر مجتمع شهید آوینی رفته و با کارگردان این نمایش به گفت‌وگو نشستیم.

کارگردان نمایش نقشه‌های حسن کچل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: گروه نمایشی راسپینا وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن نمایشی فعالیت می‌کند که در این راستا نمایش‌هایی را در رابطه با کودکان و نوجوانان روی صحنه اجرا کرده است.

فرهاد لباسی افزود: نمایش "نقشه‌های حسن کچل" به نوشته محمدناصر مودودی و کارگردانی فرهاد لباسی در حال اجراست که مورد استقبال شهروندان همدانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این نمایش شاد و موزیکال برای سنین کودک طراحی شده است، تصریح کرد: در این نمایش عوامل زیادی فعالیت کردند تا بتوانند رضایت خاطر شهروندان و به ویژه کودکان را جلب کنند به طوری که فرزاد لباسی، مسعود کیانی، امید نوری‌شاد، فرهاد نعمتی، فرید خوشکار، رضا افشار و امیرحسین نجفی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند.

این کارگردان تئاتر به عوامل اجرایی اشاره کرد و بیان داشت: سیده معصومه زیوری به عنوان طراح صحنه و لباس، فاطمه وکیلیان مدیر صحنه، افسانه حسینی منشی صحنه و مهسا فراهانی به عنوان مجری نور و صدا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال زیاد همشهریان از این نمایش خاطرنشان کرد: ما در این نمایش به همه عواملی که در شکل‌گیری نمایش کودک تأثیرگذار هستند، توجه کردیم که همین امر موجب پخته بودن نمایش و اثرگذاری بالایی در مخاطبان حساس و کوچک شده است.

وی با بیان اینکه این گروه در پی کار حرفه‌ای در حوزه نمایش کودک است، افزود: سعی ما همواره بر این بوده مواردی که برای کودک جذابیت بیشتری دارد را لحاظ کنیم و با آن ارتباط برقرار کنیم و در این راستا تصویرسازی‌هایی نیز در کار داشته‌ایم.

لباسی با تأکید بر اینکه تلاش کردیم این نمایش هم بار آموزشی و هم بار تفریحی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ما در این نمایش برای رعایت همه اصول نمایش، سعی کردیم بازی‌های روان، طراحی نور، لباس و صحنه همه میسر شود چرا که طراحی درست می‌تواند در کار اثرگذار باشد.

 

* خنده‌های کودکانه مرا ترغیب به کار در حوزه کودکان کرد

وی با اشاره به اینکه این کار سومین نمایش این گروه در حوزه کودکان است، افزود: با وجود جذابیت کار کودکانه اما من کار کودک را دوست نداشتم و از سال 89 که نمایش"گرگ فشن و روباه بلا" را کار کردم خنده‌ها و نگاه کودکانه بچه‌ها و خانواده‌ها به نمایش برای من جذابیت ایجاد کرد.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: این نمایش مرا ترغیب به کار در حوزه کودک کرد چرا که نمایش‌های کودکانه به خانواده‌ها و بچه‌ها لبخند هدیه می‌دهد و به نوعی گروه نمایشی در شاد کردن آنها سهیم است که همین برای کارگردان بسیار لذت‌بخش است.

وی در خصوص اینکه آیا ممکن است این نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز ارائه شود، افزود: امیدواریم که در جشنواره تئاتر نیز برگزیده شده و اجرایی شود چرا که فیلم نمایش تهیه شده و به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود.

لباسی در خصوص کار بعدی گروه راسپینا ابراز داشت: کار بعدی این گروه کار کودک نیست، کاری به نام وارث است که متناسب با ایام شهادت امام حسین(ع) است که برای سازمان بنیاد شهید کار می‌شود و اکنون در مرحله میزان سن و طراحی است و دورخوانی آن انجام شده است.

نمایش کودکانه "نقشه‌های حسن کچل" از 20 خردادماه آغاز شده و تا 15 تیرماه در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید آوینی بر روی صحنه است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول