اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سمیرم در مجلس:

هزینه میلیاردی صرف بازگردانی آب از خلیج فارس نکنیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدا باید با مدیریت صحیح اجازه روان شدن آب شیرین منطقه مرکزی را به خلیج فارس ندهیم تا درصدد نباشیم با صرف هزینه‌های گزاف این آب را بازگردانیم.

هزینه میلیاردی صرف بازگردانی آب از خلیج فارس نکنیم

سیده سکینه عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به خبرنگار این رسانه در ارتباط با عدم هماهنگی نمایندگان مجلس در دوره‌های پیشین در مورد رفع مشکل آب زاینده‌رود و نجات این رودخانه فلات مرکزی اظهار کرد: من در مورد نمایندگان و دوره‌های گذشته نمی‌توانم اظهار نظر کنم، اما در مجمع نمایندگان جدید همدلی خوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: انتظار داریم که بتوانیم این مجمع با استان‌های دیگر نیز همدل شود تا در مورد مسائل مشترکی مانند امور عشایر، آب و منابع طبیعی که بین استان‌های هم‌جوار وجود دارد نیز بتوانیم همدل شویم که در این صورت بهتر می‌توانیم از نظرات و طرح‌های یکدیگر برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

این نماینده عضو کمیسیون کشاورزی و آب با اشاره به اینکه حوزه مرکزی ایران به ویژه اصفهان و سمیرم محل زایش آب است، تاکید کرد: در این منطقه سالانه آب بسیاری تولید می‌شود، اما مدیریتی برای آن صورت نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: عدم مدیریت آب‌های جاری و همچنین به دلیل شیب موجود در منطقه آب شیرین خدادادی روانه خلیج فارس شده است و از طرفی نیز با کمبود آب مواجه می‌شویم و درصدد هستیم که برای جبران آن به طرح‌هایی مراجعه کنیم که درصدد باشیم آب شور خلیج فارس را شیرین کرده و با هزینه سنگین دوباره به منطقه فلات مرکزی بر گردانیم.

عمرانی با اشاره به اینکه 2.7 میلیارد مترمکعب آب سالانه از سمیرم خارج می‌شود که این میزان کمی نیست، ادامه داد: یعنی به واسطه از دست دادن این نعمت خدادادی و به برای بازگردانی آن مستلزم هزینه بسیار بالاتری هستیم.

وی اظهار کرد: از ابتدا باید با مدیریت صحیح اجازه روان شدن آب شیرین منطقه مرکزی را به خلیج فارس ندهیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: عقیده دارم باید این آب را مدیریت کنیم و تا جایی که می‌توانیم با ایجاد آب بندها و طرح‌های آبخیزداری بر سر آب‌های جاری، ماندگاری این آب را در منطقه افزایش دهیم که علاوه بر نفوذ این آب‌ها در زمین و تقویت منابع زیرزمینی اجازه انجام طرح‌هایی مانند پرورش ماهی و موارد دیگر را داشته باشیم.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول