اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شرکت 8 استان صورت می‌گیرد

رقابت 400 مربی تربیت بدنی مدارس در کرمان

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مسابقات علمی، تخصصصی الگوهای برتر تدریس با حضور 400 مربی تربیت بدنی در کرمان برگزار می‌شود.

رقابت 400 مربی تربیت بدنی مدارس در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمود محمودی‌نیا شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: شاکله اصلی سلامت روانی جامعه در شیوه زندگی سالم مطرح است.

وی با اشاره به اینکه اکثر جوانان و نوجوانان در بدنه آموزش و پرورش قرار دارند، افزود: مراقبت از آینده‌سازان ایران اسلامی وظیفه خطیری بر دوش آموزش و پرورش و دیگر نهادها است.

محمودی‌نیا ابراز داشت: جوامعی که در بخش بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی کرده‌اند از رشد چشمگیر و قابل توجهی برخوردارند.

وی گفت: ایمن‌سازی این قشر مهم و ارزشمند با فعالیت‌های ورزشی، آگاهی‌های بهداشتی، بسترسازی مناسب برای اوقات فراغت و آگاهی‌ها مهارت‌های زندگی تضمین می‌شود.

محمودی‌نیا بیان کرد: سال‌جاری در فصل تابستان کانون‌های تابستانی در بخش ورزشی بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در مکان‌های ورزشی را در دستور کار دارند.

وی عنوان کرد: طرح‌های ملی ژیمناستیک برای پایه دوم ابتدایی، شنا پایه سوم ابتدایی، طناورز پایه چهارم ابتدایی و دو و میدانی پایه پنجم آغاز شده‌اند و از این به بعد هر سال مسابقاتی برای این مقاطع در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: همایش‌ها، اردوها و جلسات ویژه‌ای برای دانش‌آموزان در شهرستان‌ها و مناطق مختلف با هدف مراقبت از آسیب‌های اجتماعی و آگاهی دادن به آنها برگزار می‌شود.

محمودی‌نیا اذعان کرد: با رویکرد جدید در وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 92 - 91  ظرفیت اعتباری برای استان‌ها مشخص می‌شود و با برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر کیفیت درس تربیت بدنی و مهم‌تر از همه اجرایی شدن طرح‌های ملی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر توجه ویژه‌ای به درس تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته، گفت: در این راستا در استان کرمان 600 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته تربیت بدنی به عنوان مربی تربیت بدنی استخدام شده‌اند.

محمودی‌نیا تصریح کرد: به تمام ادارات آموزش و پرورش در سطح استان کرمان ابلاغ شده که هیچ مربی تربیت بدنی مجاز نیست در غیر رشته تربیت بدنی فعالیت کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ابراز داشت: همه مربیان جدیدالورود تربیت بدنی فقط باید در مقطع ابتدایی تدریس کنند.

وی افزود: مسابقات علمی، تخصصی الگوهای برتر تدریس مربیان تربیت بدنی 25 خرداد ماه جاری در استان کرمان به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

محمودی‌نیا گفت: در این مسابقات کشوری 400 مربی نمونه تربیت بدنی از استان‌های اصفهان، بوشهر، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، یزد و کرمان که قطب اول کشوری هستند با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انتهایی پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول