اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

برخی میراث‌خواران جنگ و انقلاب ارزش‌ها را فراموش کرده‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قرچک با انتقاد از برخی میراث‌خواران انقلاب گفت: برخی میراث خواران جنگ و انقلاب به نان و نوایی رسیده و ارزش‌ها را فراموش کرده‌اند.

برخی میراث‌خواران جنگ و انقلاب ارزش‌ها را فراموش کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی در خطبه‌های نماز جمعه قرچک پس از دعوت به تقوای الهی پیرامون فضیلت ماه شعبان اظهار داشت: امید داریم خداوند توفیق بهره‌مندی از فیوضات این ماه را به همه ما عنایت بفرماید و همه ما را از منتظران واقعی حضرت قرار بدهد.

امام جمعه قرچک گفت: امام سجاد (ع) در دعای نهم صحیفه سجادیه از مقام توبه می‌فرمایند «خدایا ما را به صف توبه‌کاران بازگردان و از اصرار بر گناه بر حزر بدار.» سبقت گرفتن برای توبه از وظایف ما و تنها راه سعادت واقعی است، و اما بدترین گناه اصرار بر گناه است.

وی در ادامه با ارزشمند دانستن توبه واقعی گفت: توبه به معنای جراحی عمقی جان و نفس آدمی است و همانا توبه بدترین‌ها را به بهترین‌ها و زیباترین‌ها تبدیل می‌کند، توابین مطهرین هستند و خداوند انسان‌های تواب را دوست می‌دارد. ترس ما از روزی است که این مشکلات و فساد درونی به جسم و عالم عمومی هویدا بشود که خداوند با رحمانیت خویش این را به تاخیر می‌اندازد و باید دعا کنیم که خداوند تمام بدی‌های ما را قبل از مرگ ببخشد.

امام جمعه قرچک در ادامه یادآور شد: هنگامی که در روز قیامت محشور می‌شویم تمامی خوبی‌ها و بدی‌های ما هر چند کوچک در پیشگاه ما می‌آید و هیچ چیز از دید خداوندِ قادر پنهان نیست.

وی ادامه داد: زندگی بدون یاد ائمه بدون برکت است و هر کس با یاد ائمه زندگی کند خداوند به زندگی اش برکت می‌بخشد.

حجت‌الاسلام اسماعیلی تاکید کرد: امروز تمامی دنیا منتظر منجی هستند و این مختص به مسلمانان نیست، در تمام ادیان اعتقاد به ظهور یک منجی در آخرالزمان وجود دارد.

خطیب جمعه قرچک گفت: مک دونالد دانشمند شهیر غربی در جایی می‌گوید «امروز مشاهده می‌کنیم بشریت بیش از هر زمان دیگری سرگردان است و در انتظار یک منجی به سر می‌برد» و یا برنارد در جای دیگری می‌گوید «پیش‌بینی می‌کنم که دین محمد (ص) مورد قبول اروپای فردا واقع بشود. عقیده دارم که اگر پیشوایی چون محمد (ص) صاحب اختیار دنیای جدید بشود، بشریت به سعادت می‌رسد.»

حجت‌الاسلام اسماعیلی با تبریک یک‌هزار و صد و هفتاد و هشتمین سالروز ولادت حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج) عنوان کرد: شخصیت حضرت قائم (عج) از اصلی‌ترین ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما باید همواره سعی کنیم از منتظران واقعی ایشان باشیم؛ ظهور حضرت مهدی (عج) آخرین آزمون الهی برای بشریت و مسلمانان است.

امام جمعه قرچک در تبیین فلسفه غیبت حضرت قائم (عج) گفت: غیبت حضرت فلسفه‌های متفاوتی دارد که می‌توان مواردی همچون غربال شدن مردم به لحاظ ایمان، آمادگی بشریت برای پذیرش حکمت الهی و روی آوردن کفار به اسلام و دین مهدویت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: وظیفه ما در زمان غیبت انتظار پر معنا برای فرج است و هر کس باید به اندازه وسعش آمادگی پیدا کند. متدینان پایدار در زمان غیبت حضرت صاحب‌الزمان (عج) مقام و درجه‌اشان از تمامی مسلمانان اعصار بالاتر است.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب پیرامون جانبازان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «چندین رنج در بدن جانبازان است یکی از آنها رنج بدنی است، رنج واقعی جانبازان وقتی است که ارزش‌ها فراموش می‌شوند».

 امام جمعه قرچک تاکید کرد: برخی میراث‌خواران جنگ و انقلاب به نان و نوایی رسیده و ارزش‌ها را فراموش کرده‌اند، بیایید با رفتار درست دل خانواده‌های شهدا و جانبازان را نرنجانیم و در حمایت از ولی امر مسلمین ثابت قدم باشیم.

وی در ادامه با توفیق دانستن نماز جمعه گفت: مکتبی باور پذیرتر از اسلام نداریم و ما به اندازه باورهایمان از دین اسلام و قرآن بهره‌مند می‌شویم. ایران پرچم‌دار بهره‌وری از قرآن در دنیای امروز است و آنچه باعث گذر ما از مقاطع حساس تاریخی شده است ایمان راسخ ماست.

‌حجت‌الاسلام محمد رضایی‌مقدم نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قرچک در بیان فضیلت‌های ماه شعبان گفت: سه ماه در میان ماه‌های سال ارشد هستند و آنها رجب ملقب به ماه امامت و ولایت، شعبان ملقب به ماه نبی مکرم اسلام و ماه رمضان ملقب به ایام خاصه الهی می‌باشند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: اینکه دو ماه پر برکت قبل از ماه رمضان آمده‌اند برای آمادگی روح ما جهت پذیرش معنویات رمضان است که بتوانیم توشه خویش را در شب قدر بر گزینیم. روزه‌داری در این ماه‌ها پر فضیلت و مستحب است.

وی در ادامه با بر شمردن مستحبات ماه شعبان گفت: یکی از اعمال ماه شعبان غسل نیمه شعبان است که باعث تخفیف گناهان می‌شود و ما باید این شب را با عبادت تا صبح زنده نگه داریم.

حجت‌الاسلام رضایی‌مقدم بیان داشت: قرائت زیارت امام حسین (ع) در این ماه افضل عبادات است و باعث آمرزش گناهان می‌شود. یکی دیگر از عبادت‌های مهم در این ماه قرائت دعای کمیل است که بنای قرائت آن از ابتدا در این شب بوده است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: از دیگر مستحبات این شب می‌توان به ذکر صد بار تسبیحات اربعه، نماز جعفر طیار، صد رکعت نماز مستحبی در شب نیمه شعبان، زیارت امام زمان و دعا برای تعجیل در فرج حضرت و خواندن دعای "یا دائم الفضل علی البریه" اشاره کرد.

حجت‌الاسلام رضایی‌مقدم در ادامه یادآور شد: فضیلت عبادت و راز و نیاز در هیچ شبی بعد از شب قدر بالاتر از شب نیمه شعبان نیست و بسیاری از کمالات را می‌توان در شب نیمه شعبان طی کرد. همان‌طور که در شب قدر قرآن به سر می‌گیریم، در شب نیمه شعبان عظمت امامت را به سر می‌گیریم، زیرا تفاوتی بین قرآن و انسان کامل و معصومی مثل امام نیست.

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر قرچک در پایان گفت: حضرت مهدی (عج) امامی است که همه انبیا و ائمه روزی حضور وی را به‌عنوان منجی تذکر داده‌اند و برکات زندگی ما به سبب حضور حضرت حجت (عج) است و خداوند به‌وسیله حضور او به ما روزی می‌دهد.

‌انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول