اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون رئیس جمهور

سردیس شهید مهدی نصیری‌لاری در سیرجان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: سردیس شهید مهدی نصیری‌لاری طی مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و استاندار کرمان رونمایی شد.

سردیس شهید مهدی نصیری‌لاری در سیرجان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، شهید مهدی نصیری‌لاری نخستین فرماندار سیرجان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که سپس به عنوان نماینده مردم لارستان به مجلس شورای اسلامی راه یافت و در حادثه هفتم تیر سال 1360 به همراه شهید بهشتی در حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

در این مراسم مسعود زریبافان معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار کرمان با خانواده شهید نصیری‌لاری دیدار کردند و یک جلد کلام‌الله مجید از سوی زریبافان به خانواده این شهید اهدا شد.

صدیقه نصیری‌لاری خواهر این شهید بزرگوار از همیشه به یاد خدا بودن، تقوا و پرهیزگاری و مبارزه با ظلم و ستم رژیم ستم‌شاهی و همچنین تواضع و فروتنی به عنوان ویژگی‌های شهید مهدی نصیری‌لاری نام برد.

وی افزود: شهید مهدی نصیری‌لاری بارها توسط رژیم ساواک دستگیر و زندانی شد و شهادت وی برای خانواده‌اش دور از انتظار نبود.

هوشنگ نادری خواهرزاده این شهید نیز گفت: دفاع از ولایت و رهبری و پیرو ولایت فقیه بودن از شاخصه‌های ذاتی شهید نصیری‌لاری بود که همیشه می‌گفت "اگر تمام عبادات و واجبات دینی را به جای آوری، اما ولایت را نداشته باشی، هیچ کاری نکرده‌ای".

وی افزود: شهید نصیری‌لاری نخستین نماینده مجلسی بود که شخصیت بنی‌صدر رئیس جمهور وقت را زیر سئوال برد و وی را به عنوان ایادی استکبار معرفی کرد تا اینکه به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رسید.

به گزارش فارس، معاون رئیس جمهور و استاندار کرمان و هیئت همراه با حضور در گلزار شهدای سیرجان و قرائت فاتحه بر قبر شهید نصیری‌لاری به مقام این شهید ادای احترام کردند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول