اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

گرانی و بیکاری اساسی‌ترین دغدغه مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: گرانی و بیکاری اساسی‌ترین دغدغه مردم است.

گرانی و بیکاری اساسی‌ترین دغدغه مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام محمد نقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: این دو موضوع بزرگترین چالش اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: دولت و نمایندگان مجلس اولویت کار خود را مهار گرانی، اشتغال و حل معضل بیکاری قرار دهند چراکه این دو معضل مهم و بزرگ مانع رشد و بالندگی و رونق اقتصادی در کشور خواهد شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: افزون بر این، این دو معضل بزرگ سبب بی‌اعتمادی مردم به ویژه جوانان جویای کار به نظام و مسئولان می‌شود و همه وعده‌هایی که نسبت به ایجاد اشتغال و مهار گرانی و مبارزه با گرانی اعلام شد سرابی بیش نبوده است.

لطفی تصریح کرد: قطعا ایجاد بدبینی و القای فرهنگ بی‌اعتمادی در اذهان قشرهای مختلف گناهی نابخشودنی و خیانت به آرمان‌های امام و رهبری و هزاران شهید گلگون کفن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: خلق حماسه‌های بزرگ در دوران دفاع مقدس و فداکاری قهرمانانه جوانان در عرصه‌های مختلف به ویژه در عرصه فناوری هسته‌ای، هوا فضا، دانش پزشکی و ... در سایه اعتماد متقابل بین مسئولان و مردم به دست آمده است.

وی ادامه داد: دشمنان همه تلاش خود را روی این نکته متمرکز کرده‌اند که بزرگترین دستاورد انقلاب و امام که همان مسئله اعتماد متقابل بین مردم و نظام است را از بین ببرند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر خدایی ناخواسته در این میدان موفق شوند و بتوانند اعتماد بین مردم و نظام را کمرنگ کنند قطعا به خیلی از اهداف شوم خود در جنگ نرم خواهند رسید و زمینه وارد کردن آخرین ضربه و ساقط کردن نظام اسلامی را فراهم خواهند کرد.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به دهم تیر سالروز آزادسازی شهر مهران در سال 1365 اشاره کرد و گفت: آزادسازی مهران قهرمان در عملیات غرورآفرین و تاریخ‌ساز کربلای یک نقطه عطفی در تاریخ درخشان دفاع مقدس و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام است.

وی ادامه داد: این رویداد بزرگ در ردیف پیروزی‌های بزرگ و حماسی رزمندگان اسلام و مردم وفادار، مقاوم و ولایتمدار استان همیشه سرفراز ایلام است. 

امام جمعه ایلام اضافه کرد: حماسه‌های رزمندگان در عملیات‌های آزادسازی خرمشهر، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، محرم، میمک و والفجر سه سبب شادی قلب امام و ملت قهرمان ایران شد.

لطفی تصریح کرد: مردم ایلام نماد پایداری و استقامت در دوران دفاع مقدس بوده که مقتدرانه، شجاعانه و مظلومانه از کیان مملکت اسلامی و ارزش‌های اسلامی و انقلابی جانانه دفاع کردند و لقب مرزداران غیور و شجاع را از آن خود ساختند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: چه خوب بود که موزه پایداری ایلام که در شهر تهران برپا شد در این شهر و دیگر شهرستان‌های استان برپا می‌شد، متأسفانه استان ایلام کمترین بهره‌برداری را در این زمینه داشت. 

خطیب جمعه ایلام همچنین به مناسبت‌های مهم دیگر هفته از جمله روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: روز صنعت در ایلام را در حالی گرامی داشته می‌شود که صنایع کوچک و بزرگ استان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: نمونه کوچک نامطلوب بودن وضعیت صنعت ایلام، صنایع بزرگ گازی استان ایلام از جمله پالایشگاه گاز ایلام، مجتمع پتروشیمی ایلام و افزون بر این پالایشگاه دهلران است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: قطعا اگر صنایع استان از فعالیت لازم برخوردار بودند مشکل بیکاری در استان در حال توسعه ایلام وجود نداشت.

لطفی از مسئولان استان ایلام خواست در خصوص فعال کردن بخشی از صنایع استان که در حال حاضر در تعطیلی به سر می‌برند تلاش بیشتری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پایان درگذشت مرحوم حاج اسد‌الله عالی‌پور نخستین نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان چرداول در مجلس شورای اسلامی را به مردم استان ایلام به ویژه ایل بزرگ و غیور خزل و خانواده داغدارش تسلیت گفت.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول