اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خبر داد

قزوین رتبه دوم کشور در تولید زیتون

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین رتبه دوم کشوری را در تولید زیتون در اختیار دارد و در این زمینه به رشد حداکثری می‌اندیشیم.

قزوین رتبه دوم کشور در تولید زیتون

محمدرضا صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: استان قزوین در بحث تولید قارچ و کمپوس در جایگاه دوم کشور قرار دارد که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال‌جاری به رتبه نخست کشوری دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: دشت قزوین از شرایط ویژه آب و هوایی برخوردار است که این شرایط ویژه سبب شده تا میانگین تولیدات استان قزوین در هکتار نسبت به میانگین کشوری چند برابر باشد به طوری که امروز بیش از 215 هزار هکتار اراضی زیر کشت آبی و 190 هزار هکتار اراضی کشت دیمی در استان قزوین وجود دارد.

تولید استان قزوین چند برابر میانگین کشوری در سطح زیر کشت است

صفری با اشاره به میزان تولیدات محصولات کشاورزی در استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر بیش از 71 هزار و 200 هکتار مزرعه کشت آبی گندم و 76 هزار هکتار مزرعه کشت دیمی گندم در استان قزوین وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولیدات جو در استان قزوین نیز بیش از 130 هزار تن در سال برآورد می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 37 هزار و 200 هکتار از اراضی استان قزوین به کشت ذرت تخصیص داده شده است که سالانه بیش از 136 هزار تن ذرت دانه‌ای و 935 هزار تن ذرت علوفه‌ای در استان برداشت می‌شود.

صفری توضیح داد:‌ با توجه به این مهم استان قزوین یک استان دامداری نیز محسوب می‌شود، تلاش شده تا بحث تولید ذرت به سمت تولیدات دامی گرایش پیدا کند.

وی گفت:‌ در حال حاضر در بحث تولیدات دامی ذرت به رتبه سوم کشور و در میزان تولیدات دانه‌ای ذرت به رتبه چهارم کشور دست یافته‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین بیان داشت: در حال حاضر بیش از 455 هکتار برنج در استان کشت می‌شود و تلاش بر این است که بتوانیم میزان کشت برنج در استان قزوین را افزایش بدهیم.

صفری ابراز کرد: در حال حاضر شش دستگاه کمباین برداشت برنج در استان قزوین موجود است که توانسته فعالیت‌های سخت و طاقت‌فرسای کاشت و برداشت برنج را در استان به حداقل برساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد:‌ در حال حاضر در بحث سطح زیر کشت برنج در استان در کشور به رتبه 12 رسیده‌ایم و این در حالی است که در بحث میزان تولید محصول در جایگاه هشتم کشوری قرار داریم به این معنا که تولید ما نسبت به سطح زیر کشت از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه در بحث تولید محصول کلزا در قزوین رتبه پنجم سطح زیر کشت این محصول در کشور متعلق به استان قزوین است، گفت:‌ این در حالی است که در میزان تولید محصول و واحد سطح رتبه سوم کشوری هستیم.

صفری به تولید نباتات علوفه‌ای نیز اشاره و ابراز کرد: 27 هزار و 714 هزار هکتار از اراضی استان قزوین به محصولات نباتات علوفه‌ای اختصاص داده شده است و این در حالی است که با این میزان زمین رتبه هفتم کشور را از آن سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه کشاورزی استان قزوین مطلوب و قابل قبول است، خاطرنشان کرد:‌ در تولید این محصول نیز با بیش از 281 هزار و 721 تن محصول در سال در رتبه دوم میانگین محصول در واحد سطح را به خود تخصیص داده‌ایم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول