اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه سال‌جاری

کشفیات مواد مخدر در هرمزگان به 20 تن رسید/ افزایش 138 درصدی کشفیات مواد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی هرمزگان در حالی از افزایش 138 درصدی کشفیات در سه ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه خبر می‌دهد که معتقد است راه‌های ورود مواد از خشکی به دریا سوق پیدا کرده است.

کشفیات مواد مخدر در هرمزگان به 20 تن رسید/ افزایش 138 درصدی کشفیات مواد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار رضا محمدی‌یگانه پیش از ظهر امروز در نشستی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال گذشته 886 دستگاه خودرو حامل و فعال در  قاچاق مواد مخدر در سطح استان توقیف و 179 باند مواد مخدر متلاشی شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، 514 مرحله طرح پاکسازی نقاط و محلات آلوده و جرم خیز در سطح استان اجرایی شده است، افزود: در همان سال همچنین تعداد چهار هزار و 155 نفر از سوداگران دستگیر و بیش از 60 تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شد.

این فرمانده ارشد انتظامی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه حجم و میزان کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال‌جاری در استان به حدود 20 تن رسیده استT افزود: در این مدت 19 هزار و 771 کیلوگرم مواد مخدر در استان توسط ماموران پلیس کشف شده است.

به گفته محمدی‌یگانه، از مجموع مواد کشف شده، بیش از 15 تن مربوط به تریاک و سه تن مربوط به ماده مخدر حشیش است که این دو نوع مواد در صدر کشفیات قرار دارند.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: در این رابطه 44 باند مواد مخدر متلاشی و هزار و 150 نفر از قاچاقچیان مواد دستگیر شده‌اند.

وی گفت: همچنین 22 قبضه اسلحه غیرمجاز و 275 دستگاه خودرو توقیف و طی انجام شش مرحله درگیری مسلحانه با قاچاقچیان هفت نفر زخمی و یک نفر به هلاکت رسیده است.

محمدی‌یگانه با بیان اینکه ماموران پلیس در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش مبارزه با مواد مخدر تسلط خوبی را به محل‌های ورودی مواد و محل‌های عبور و مرور احتمالی قاچاقچیان دارند، افزود: سخت‌گیری‌ها و نظارت‌ها در مرزهای خاکی سبب شده تا قاچاقچیان در راه رساندن محموله‌های خود به کشور از طریق مرزهای آبی اقدام کنند به نحوی که 60 درصد مواد کشف شده در سه ماهه اخیر از طریق دریا به استان وارد شده است.

به گفته وی، با انسداد مرزهای خشکی، سوداگران مرگ به ناچار مواد مخدر را از طریق دریای عمان و خلیج فارس وارد استان و سپس به سایر نقاط کشور  منتقل می‌کنند.

محمدی‌یگانه گفت: در آینده خیلی نزدیک، با افزایش گشت‌های دریایی و استقرار پاسگاه‌های انتظامی و همکاری بین فرماندهی نیروی انتظامی و دریابانی، حریم مرز دریایی خلیج فارس و دریای عمان نیز مانند مرز خشکی از لوث وجود قاچاقچیان و سوداگران مرگ پاک خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرمزگان در بخش کشفیات مواد به لحاظ آماری در رده نخست کشوری قرار دارد، یادآور شد: حجم کشفیات مواد مخدر در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 138 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

استان هرمزگان به دلیل برخورداری از مرزهای وسیع آبی و همسایگی با استان‌های شرقی به عنوان یکی مبادی ورود مواد مخدر در کشور شناخته می‌شود از همین رو پلیس در این استان نظارت‌های شدیدی را بر مبادی ورودی و خروجی این استان دارد.

طبق گفته‌های مسئولان ناجا مقرر شده است طی سال‌های آینده توان پلیس دریابانی هرمزگان با هدف ارتقا توان به دو برابر توان کنونی افزایش داده شود.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول