اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 3 ماه اخیر صورت گرفت

افزایش 37 درصدی کشفیات موادمخدر در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر کردستان از افزایش 37 درصدی کشفیات موادمخدر در سال گذشته نسبت به سال 89 خبر داد.

افزایش 37 درصدی کشفیات موادمخدر در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج علی طولابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ پلیس مبارزه با موادمخدر در راستای ریشه‌کن کردن معضل اعتیاد تمام توان خود را بکار گرفته و طرح‌های مختلفی را در طول سال اجرا می‌کند.

به گفته وی، تلاش‌های پلیس مبارزه با موادمخدر تنها زمانی می‌تواند نتیجه و بازخورد مطلوبی داشته باشد که خود مردم و دیگر مسئولین نیز در این راستا بسیج شوند.

وی از استان کردستان به‌عنوان استانی نسبتا سفید در بحث موادمخدر نام برد و گفت: با وجود این تعداد معتاد استان کردستان نسبت به دیگر استان‌های‌شرقی کشور نیست و جزو استان‌های ردیف آخر قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کردستان اضافه کرد: مقابله با معضل اعتیاد که در حقیقت از یک بحث، استانی، منطقه‌ای و کشوری به یک معضل جهانی تبدیل شده است نیازمند برنامه‌های گسترده فرهنگی، مقابله ای و پیشگیرانه دارد.

طولابی خاطرنشان کرد: باید با بسیج همه امکانات برای ریشه‌کن کردن این بلای خانمانسوز گام‌های اساسی برداشته شود.

نبود مکان برای نگهداری معتادان در کردستان

وی نبود مکان برای نگهداری از معتادان این استان را از مهم‌ترین مشکلات فرا روی مبارزه با معضل اعتیاد در استان دانست و گفت: نیروی انتظامی استان ظرف 48 ساعت می‌تواند تمامی معتادان سطح استان را جمع‌اوری کند، اما تا زمانی که جایی برای نگهداری از آنها وجود نداشته باشد جمع‌آوری معتادان بی‌فایده خواهد بود.

به گفته وی، معتادین از سوی بسیاری از مسئولانی به‌عنوان بیماران شناخته و معرفی می‌شوند و این در حالی است که فکری برای احداث مکانی برای نگهداری و درمان این بیماران در سطح استان نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر براساس آمار 33 درصد از جرائم داخل زندان‌های استان توسط معتادان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: نگهداری معتادین در زندان‌ها در کنار سایر زندانیان در کنار افزایش آمار جرائم تاثیرات منفی دیگری نیز دارد.

به گفته وی، پلیس مبارزه با موادمخدر استان کردستان به‌صورت 100 درصدی با استفاده از تمام تجهیزات و امکانات آماده انجام هرگونه خدمتی در زمینه مقابله جدی با معتادان را دارد.

شناسایی مکانی برای نگهداری معتادان در کردستان

وی از شناسایی مکانی در بیرون از شهر محل کشتارگاه قدیم سنندج برای نگهداری از معتادان خبر داد و گفت: کارهای اولیه این مکان با هماهنگی با شهرداری و جهاد کشاورزی انجام شده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کردستان تصریح کرد: درست است کارهای اولیه مکان نگهداری از معتادان انجام شده ولی زمان بهره‌برداری از آن همچنان نامعلوم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد از جرائم خورد در سطح استان توسط معتادین صورت می گیرد گفت: قطعا با جمع‌آوری و ساماندهی معتادین آمار جرائم خورد کاهش می‌یابد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کردستان افزود: در تعطیلات عید امسال با جمع‌آوری 200 معتاد و نگهداری آنان تا پایان تعطیلات شاهد کاهش 40 درصدی جرائم خورد توسط معتادان در سطح استان بودیم.

وی از افزایش 37 درصدی کشفیات موادمخدر در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: در بحث کشفیات تریاک 44 درصد نسبت به سال 89 در سال 90 افزایش داشته‌ایم.

وی به افزایش 12 درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با وجود افزایش این میزان دستگیری در بحث کشف مواد مخدر سنتی در سطح استان کاهش داشته‌ایم.

به گفته وی، در بحث دستگیری نگهدارندگان، توزیع‌کنندگان و حمل کنندگان مواد مخدر نیز یک درصد و در کل دستگیر‌شدگان نیز در سال 90 دو درصد افزایش داشته‌ایم.

دستگیری 3973 نفر در بحث مواد مخدر

 طولابی از دستگیری 3 هزار و 973 نفر در بحث مواد مخدر در سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: امسال نیز بیش از 720 نفر معتاد در سطح استان دستگیر شده‌اند.

وی به افزایش شش درصدی عملیات‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در راستای ریشه‌کن کردن اعتیاد اشاره کرد و گفت: اجرای هشت مرحله طرح ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیر 497 نفر در این طرح و  118 مرحله طرح کنترل محورهای مواصلاتی از جمله اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته بوده است.

به گفته وی، انهدام و دستگیر اعضای 18 باند مواد مخدر، انهدام چهار کارگاه تولید پایپ و انهدام یک کارگاه خانگی تولید شیشه در سطح استان از دیگر اقدام نیروی انتظامی در سال گذشته بوده است.

شناسایی 48 نقطه آلوده در کردستان

وی همچنین از شناسایی 48 نقطه آلوده با اجرای طرح پاک‌سازی مناطق آلوده خبر داد و افزود: 50 درصد از این نقاط آلوده شناسایی شده مربوط به شهرستان سنندج است.

وی همچنین جمع‌آوری 319 نفر از خورده فروشان موادمخدر، اجرای 120 مرحله کنترل محورهای مواصلاتی و جمع‌‌آوری 2 هزار و 853 نفر معتاد در قالب طرح نجات را از دیگر اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر در سطح استان برشمرد.

به گفته وی، تنها 56 نفر از تعداد مذکور برای درمان در مراکز دولتی پذیرش و مابقی نیز برای درمان به مراکز درمانی غیردولتی معرفی شده‌اند.

وی به اجرای طرح مبارزه با موادمخدر روان‌گردان به‌ویژه شیشه در سه ماهه نخست امسال در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح ضمن دستگیری 131 نفر مقادیر زیادی نیز مواد کشف شده است.

افزایش 12 درصدی عاملان توزیع موادمخدر در کردستان

وی از افزایش 12 درصدی دستگیری توزیع‌کنندگان، حمل‌کنندگان و نگهدارندگان موادمخدر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: افزایش این آمار حاکی از برخورد قاطع و شدید نیروهای مبارزه با موادمخدر با این بلای خانمان‌سوز است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر کردستان در ادامه بر حساسیت خانواده‌ها نسبت به رفتار و عملکرد فرزندان خود تاکید کرد و اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و اقدامات پیشگیرانه را از راه‌های ساده مبارزه با موادمخدر و دوری جوانان از این مسئله برشمرد.

وی در پایان بر همکاری مردم استان کردستان در امر مبارزه با موادمخدر و متلاشی کردن باندهای قاچاق تقدیر کرد و از مردم خواست همچنان به‌صورت حضوری و تلفنی از طریق شماره‌های 128 و 2187407 و 2187406 پلیس مبارزه با موادمخدر را پشتیبانی کنند.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول