اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

افزایش 140 درصدی کشفیات مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری از افزایش حداقل 130 تا 140 درصدی کشفیات مواد مخدر در این استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

افزایش 140 درصدی کشفیات مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

تقی حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اعلام این خبر اظهار داشت: هروئین، شیشه، کراک، حشیش و قرص‌های روان گردان از مواد مخدر کشف شده‌ای هستند که مصرف این مواد سطح هوشیاری مغز را دگرگون می‎کند.

وی از افزایش مقدار کشفیات مواد مخدر در سه ماهه اول سال 91 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: میزان کشفیات مواد مخدر در این مدت نسبت به سال گذشته حداقل 130 تا 140 درصد افزایش داشته است.

حبیبی تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری در میان استان‏‎های کشور، استان پاکی محسوب می‎شود که می‎توان با اطمینان اعلام کرد که این استان جزو دو تا سه استانی است که از لحاظ مواد مخدر در سطح بهتری قرار دارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار خانواده‎ها در گرایش افراد به مصرف مواد مخدر، افزود: خانواده‎هایی که دچار ناهنجاری هستند بدون تردید نمی‌توانند فرزندانی سالم تحویل جامعه دهند.

وی ادامه داد: خانواده‎های پایبند به مقدسات و دین، طبیعتا فرزندانی که تربیت و وارد جامعه می‎کنند، از نظر اعتقادی مقیدتر هستند.

حبیبی پیشگیری از اعتیاد در جامعه را نیازمند افزایش دانش و مهارت دانست و گفت: پیشگیری از اعتیاد بدون کسب دانش و مهارت ممکن نیست و باید فرزندان خود را قبل از مواجه با شرایط بحرانی نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مواد مخدر آگاه سازیم.

وی از اعتیاد به عنوان سرمنشأ بسیاری از آشفتگی‎ها و از هم‎گسیختگی‎های اجتماعی و خانوادگی نام برد و گفت: خانواده می‎تواند مهم‎ترین و اساسی‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر ایفا کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: والدین باید فرزندان خود را قبل از مواجه شدن با شرایط بحرانی، نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر مواد مخدر آگاه کرده و موارد مشکوک را نیز از طریق تلفن 110، به پلیس اطلاع دهند.

وی تأکید کرد: والدین باید با تشویق به موقع رفتارهای مثبت فرزندان خود، عزت نفس را در آنها تقویت کرده و با انجام فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری تا حد زیادی از انحراف و بزهکاری جوانان و نوجوانان پیشگیری کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول