اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بهمن‌ ماه امسال

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کاشان افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه کاشان از افزوده شدن 12 رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه در ترم بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.

رشته‌های تحصیلی دانشگاه کاشان افزایش می‌یابد
عباس کتابی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در ترم تحصیلی آینده 9 رشته دکتری و سه رشته کارشناسی ارشد به رشته‌های دانشگاه کاشان افزوده می‌شود.
وی با اشاره به پذیرش 50 نفر دانشجوی دوره دکتری افزود: پذیرش دانشجویان دوره دکترای امسال دانشگاه کاشان در مقایسه با سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.
سرپرست دانشگاه کاشان در ادامه از مطالعه طرح مقدماتی پردیس خواهران در دانشگاه کاشان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح که مطالعات آن در حال انجام است، دوره‌های آموزشی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد راه‌اندازی و دانشجو پذیرفته می‌شود.
این مسئول همچنین با اشاره به رشد مجلات علمی، پژوهشی دانشگاه تصریح کرد: در سال جاری یک مجله مطالعات معماری ایران، مجوز علمی پژوهشی اخذ کرد و مجوز چهار مجله دیگر نیز برای این دانشگاه به زودی صادر می‌شود.
کتابی با اشاره به رشد مقالات علمی پژوهشی اعضای هیئت علمی این دانشگاه گفت: امسال 250 مقاله ISI از اعضای علمی این دانشگاه در مجلات معتبر چاپ شده است.
کتابی معرفی هشت نفر از استادان دانشگاه کاشان به عنوان پژوهشگران برتر استان اصفهان را از افتخارات این دانشگاه دانست و عنوان کرد: ارتباط با صنعت، هدفمندی و کاربردی‌ کردن طرح‌های تحقیقاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.
وی از افتتاح دو طرح عمرانی در دهه فجر امسال خبر داد و ادامه داد: خوابگاه راهب و یک سالن ورزشی در دهه فجر امسال با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان با مشارکت خیران به بهر‌ه‌برداری می‌رسد.
سرپرست دانشگاه کاشان توسعه فضاهای کالبدی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه ذکر و اضافه کرد: در حال حاضر از طریق طرح‌های ملی، ساخت کتابخانه، آمفی‌تئاتر، پژوهشکده نانو در مجموع به مساحت 12 هزار مترمربع در حال ساخت است که در سال آینده این طرح‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.
این مسئول خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشکده انرژی، دانشکده معماری و هنر و دانشکده شیمی نیز در دست مطالعه، طراحی و ساخت است.
کتابی مجموع مساحت طرح‌های ملی دانشگاه را 28 هزار مترمربع و اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت این طرح‌ها را 250 میلیارد ریال ذکر کرد.
به گفته وی علاوه بر این طرح‌ها، حدود 20 هزار متر مربع نیز طرح‌هایی همچون ساخت دانشکده حقوق، فاز دو دانشکده مهندسی، خوابگاه متأهلان، دانشکده نساجی و هنر و سالن ورزشی با اعتباری حدود 200 میلیارد ریال با کمک خیران در دست ساخت است.
وی با اشاره به تدوین سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله دانشگاه ابراز داشت: در راستای این سند در شش ماهه سال جاری فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزشی در این دانشگاه برنامه‌ریزی و اجرا شده است.
کتابی راه‌اندازی پژوهشکده دانشجویی برای نخستین بار در کشور در این دانشگاه را از جمله دیگر فعالیت‌ها دانست و متذکر شد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب، تمام فعالیت‌های تحقیقاتی دانشجویان در این پژوهشکده انجام می‌شود.
این مسئول راه‌اندازی مرکز تحقیقات علمی کاربردی آب، خشکسالی و تغییر اقلیم، برگزاری همایش بحران آب در دشت کاشان، انتقال دانشکده معماری و هنر به دانشگاه، ایجاد دانشکده مجازی و برگزاری دوره های MBA، تخصصی ‌کردن دانشکده‌ها و راه‌اندازی دانشکده ریاضی و دانشکده فیزیک، استقرار دانشکده منابع طبیعی و علوم زمین در شهرستان آران و بیدگل و ایجاد مدیریت ارتباطات فرهنگی را از جمله اقدامات انجام شده طی شش ماهه سال جاری در دانشگاه کاشان برشمرد.
انتهای پیام/ن10/گ2000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول