اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان جیرفت خبر داد

کاهش 15 درصدی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در جیرفت

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: پرونده‌های ورودی به دادسرا و دادگاه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است. ‌

کاهش 15 درصدی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، مجید رستمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این شهرستان اظهار داشت: در سه ماه نخست سال جاری پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف این شهرستان 2 هزار و 120 فقره بوده است.

وی تعداد پرونده‌های مختومه در شورا را یک‌هزار و 844 فقره دانست و افزود: از این تعداد ورودی 559 فقره پرونده منجر به سازش طرفین دعوا شده است.

رستمی تصریح کرد: همچنین پرونده‌های وارده به دادسرا و دادگاه در این مدت 2 هزار و 159 فقره بوده است.

وی تعداد پرونده‌های مختومه در این نهادها را در سال جاری یک‌هزار و 872 فقره خواند و ابراز داشت: پرونده‌های ورودی به دادسرا و دادگاه نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است. ‌    

رستمی عنوان کرد: همچنین  در سه ماهه نخست سال 91، کشفیات مواد مخدر یک تن و 545 کیلو و 411 گرم بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 220 درصد افزایش داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت گفت: با وجود استقرار دادسرای نظام در این شهرستان نیز در صورتی که مأموری مرتکب تخلف شود، برخورد قانونی می‌شود.

رستمی بیان داشت: در راستای رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از هرگونه آزار و اذیت جسمی و روانی متهمان و همچنین برخورد با ارباب رجوع جلسه‌های متعددی با قضات، همکاران اداری و مراجع انتظامی برگزار شده است.

وی اذعان داشت: جلسه‌های متعدد آموزش رعایت حقوق شهروندی نیز از سوی قضات دادسرا برای تمام نیروهای انتظامی شهرستان جیرفت برگزار شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: در مدت دو سال گذشته نیز بیشترین فعالیت مبارزه با زمین‌خواری در این شهرستان انجام گرفته است.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول