اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری سمنان خبر داد

کاهش 10 هزار فقره‏ای پرونده‏های قضایی در سمنان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: پرونده‏های قضایی در استان سمنان در سال‌جاری 10 هزار فقره کاهش یافت.

کاهش 10 هزار فقره‏ای پرونده‏های قضایی در سمنان

احمد سیاوش‏پور امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار کرد: برنامه عملیاتی خوبی به همت کارشناسان در دادگستری استان سمنان تدوین شده و این برنامه در سال‌جاری یکی از نقاط قوت مدیریت در دستگاه قضایی این استان محسوب می‏شود.

وی در ادامه از بهبود کارایی و اثربخشی نظام عدالت در استان سمنان با سوق دادن فعالیت‏ها در قالب برنامه عملیاتی خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان هم‌چنین افزود: افزایش مشارکت مردمی در برنامه‏ها و تصمیم‏سازی‏ها، جلب مشارکت‌ نهادهای مدنی در توسعه عدالت، پیشگیری از وقوع جرم در استان و توسعه منابع اداری و انسانی از مهم‏ترین اهدافی بوده که در برنامه عملیاتی دادگستری استان سمنان به آنها پرداخته شده است.

سیاوش‏پور هم‌چنین عنوان کرد: کاهش موجودی پرونده‏های مطرح در استان سمنان همواره یکی از مولفه‏هایی است که نشان می‏دهد دستگاه قضایی تا چه اندازه با برنامه پیش رفته است.

وی تصریح کرد: پرونده‏های قضایی در استان سمنان از 46 هزار فقره در سال گذشته کاهش چشمگیری یافته و به 36 هزار فقره در حال حاضر رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: این کاهش پرونده‏ها باید در حالی واکاوی شود که بدانیم در سال‌جاری، هم‌چنین شاهد افزایش 15 درصدی در ورودی پرونده‏ها به دستگاه قضایی استان سمنان بودیم و این نشان می‏دهد که چه حجم فعالیتی در این بخش صورت گرفته است.

سیاوش‏پور در بخش دیگری از این گفت‏وگو، از کارکنان قضایی و اداری دادگستری استان سمنان که با مشارکت فعال خود سبب کاهش موجودی پرونده‏‏ها در استان سمنان شدند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول