اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت وزیر صنعت صورت گرفت

اختصاص اعتبار برای برپایی مراسم سالروز ورود امام رضا به نیشابور

خبرگزاری فارس: فرماندار نیشابور گفت: تقاضای اختصاص بودجه برای سالروز ورود امام رضا(ع) به وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده هیئت دولت دادیم که بخش زیادی از این بودجه موافقت شده است.

اختصاص اعتبار برای برپایی مراسم سالروز ورود امام رضا به نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور،‌ سید جلال هاشمی صبح امروز در جلسه ستاد گرامی‌داشت سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور در تالار شهید عابد فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: بازار باید در این حرکت عظیم فرهنگی ورود پیدا کند چراکه بسیار می‌تواند تاثیرگزار باشد.

فرماندار نیشابور گفت: تقسیمات آینده کشوری نباید سبب تکه‌تکه کردن این منطقه تاریخی شود بلکه در حوزه فرهنگ باید نیشابور بزرگ حفظ شود.

وی ادامه داد: گزارش و تصاویر چاپ شده از برگزاری سالروز ورود امام رضا(ع) در نیشابور در روزنامه در انتقال این موضوع در استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

فرماندار نیشابور با تأکید به اینکه باید عظمت تاریخی ورود امام رضا(ع) به نیشابور در این مراسم برای آحاد مردم تداعی شود، خاطرنشان کرد: پخش سرود‌های حماسی و صدای نقاره‌خانه‌های حضرت رضا(ع) بسیار می‌تواند در عظمت این فضا تاثیرگزار باشد.

فرماندار نیشابور اظهار داشت: مردم با شیرینی توزیع کردن، اسپند دود کردن، بستن مغازه و شادی کردن باید این واقعه تاریخی را به نسل جوان انتقال دهند.

وی گفت: اگر این مراسم مردمی نشود نمی توانیم به تاثیرگذاری مورد نظر دست یابیم.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: شش سال است برنامه‌های بسیار آبرومندی در سالروز ورود امام رضا(ع) در نیشابور برگزار می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: تقاضای اختصاص بودجه برای برپایی مراسم  سالروز ورود امام رضا(ع) را به وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان نماینده هیئت دولت دادیم که بخش زیادی از این بودجه موافقت شده است.

فرماندار نیشابور یادآور شد: این مراسم بهانه بسیار خوبی برای معرفی این ارزش‌ها به نسل جوان است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیشابور گفت: انجام کارهای جدید به خصوص در حوزه‌ هنری در سالروز ورود امام رضا(ع) مورد تاکید است.

هاشمی گفت: باید نهادهای مختلف در فرهنگ‌سازی و مردمی کردن این برنامه ورود پیدا کنند.

در ادامه سیداحمد قلندری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور هم گفت: مصوبه ایجاد دبیرخانه دائمی سالروز ورود امام رضا(ع) به نیشابور از استان گرفته شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: با تشکیل این دبیرخانه می‌توان به‌صورت دائمی در طول سال برای این روز بزرگ فعالیت کرد تا کارهای بهتر و موثرتری در این روز انجام گیرد.

وی اظهار داشت: یک هیئت موسس برای این دبیرخانه تشکیل می‌شود که اعضای آن شورای سیاست‌گذاری را تشکیل می‌دهند و مسئول دبیرخانه را نیز معرفی می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اصلی‌ترین کار دبیرخانه را در گام اول تشکیل اساس‌نامه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری بزرگداشت روزهای شهرستان همچون خیام و عطار نیز در همین دبیرخانه می‌تواند ورود پیدا کرده و برنامه‌ریزی شد همچنین در این دبیرخانه همایش علمی سلسله‌الذهب نیز برنامه‌ریزی و به زودی برگزار شود.

قلندری گفت: باید کاری کنیم تا حدیث سلسله‌الذهب استانی و کشوری شده و به همه آحاد مردم معرفی شود.

وی همچنین از آغاز برنامه‌های سالروز ورود امام رضا(ع) در روز 10 تیر ماه و از سه‌راه شریعتی تا چهار راه امام خمینی(ره) نیشابور خبر داد.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول