اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر:

شهرک شیشه امام رضا (ع) افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ملایر از افتتاح شهرک شیشه امام رضا (ع) در بخش جوکار ملایر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

شهرک شیشه امام رضا (ع) افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور، ظهر امروز در بازدید از روند اجرایی شهرک شیشه ملایر اظهار داشت: برای احداث این واحد صنعتی، 270 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی و 7 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی در نظر گرفته شد و برای 100 نفر اشتغالزایی مستقیم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بر اساس بازدیدهای صورت گرفته، مقرر شد پروژه شرکت فروسیلیس غرب در شهرک شیشه ملایر، مهرماه سال جاری مورد بهره‌برداری و استارت آزمایشی قرار ‌گیرد، گفت: بیشتر کارهای این شهرک تمام شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

فرماندار ملایر در خصوص شهرک صنعتی شیشه ملایر تصریح کرد: با توجه به ظرفیت وجود معادن سیلیس در ملایر، احداث شهرک شیشه یکی از ضرورت‌های این شهرستان بود.

وی افزود: طرح شرکت فروسیلیس غرب پارس با ظرفیت سالانه 12 هزار تن فروسیلیسوم در زمینی به مساحت 5/6 هکتار در شهرک شیشه بخش جوکار آغاز و در تاریخ 11 اردیبهشت ماه سال 89 با سرمایه‌ای بالغ بر 23 میلیارد ریال به ثبت قانونی رسید.

خیریانپور ایجاد و بهره‌برداری از کارخانجات فروآلیاژها، انواع سیلیکون متال‌ها و واحدهای مربوطه در راستای پیشبرد و گسترش معاون و صنایع معدنی، توسعه صنایع کانی‌های غیرفلزی، انجام فعالیت‌های بازرگانی، مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها و صنایع مرتبط و اکتشاف و استخراج معادن غیر فلزی را از فعالیت‌های مهم این شرکت برشمرد.

وی تصریح کرد: در این راستا، در فاز نخست 95 هکتار زمین در بخش جوکار ملایر و در بهترین موقعیت در مسیر راه آهن ملایر– همدان برای احداث شهرک و طرح‌های کانی غیر فلزی تملک شود.

فرماندار ملایر اضافه کرد: تاکنون از محل اعتبارات شهرستان، حدود 20 میلیارد ریال برای عملیات اجرایی شهرک شیشه هزینه شده است.

وی در خصوص ظرفیت معادن سیلیس در شهرستان تصریح کرد: 71 درصد معادن سیلیس استان همدان در شهرستان ملایر واقع شده که از این تعداد 20 معدن دارای مجوز شهرستان ملایر سالیانه 45 هزار و 863 تن سیلیس درجه 1 و 2 استخراج می‌شود و این میزان 70 درصد استخراج کل استان همدان را به خود اختصاص داده و زمینه اشتغال تعداد 105 نفر را ایجاد کرده است.

خیریانپور خاطرنشان کرد: به پشتوانه معادن سیلیس شهرستان در حال حاضر تعداد 25 واحد سیلیس‌کوبی فعال در ازندریان مشغول فعالیت‌اند که سالانه حدود 160 هزار تن سیلیس درجه 1 و حدود 220 هزار تن سیلیس درجه 2 دانه‌بندی و به کل کشور صادر می‌کنند که زمینه اشتغال 310 نفر را به صورت مستقیم ایجاد کردند.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول