اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم:

ظرفیت‌های بم به درستی در سند توسعه لحاظ نشده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بم گفت: سند توسعه راهبردی بم پس از مطالعه و بررسی کارشناسان مربوطه در مرکز استان بسیار خلاصه شده و انتظار می‌رفت ظرفیت‌های شهرستان بیش از قبل در آن لحاظ می‌شد.

ظرفیت‌های بم به درستی در سند توسعه لحاظ نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، حسین شایق پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان اظهار داشت: سند توسعه راهبردی بم تا سال 94 تهیه و آماده ارسال است.

وی افزود: این سند پس از مطالعه و بررسی کارشناسان مربوطه در مرکز استان بسیار خلاصه شده و انتظار می‌رفت ظرفیت‌های شهرستان بیش از قبل در آن لحاظ می‌شد.

شایق با اشاره به وجود 37 مرکز صنعتی از جمله کارخانجات تولید خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید و همچنین وجود سد نساء خواستار لحاظ این ظرفیت‌ها در این سند شد.

وی با اشاره به وجود 25 هزار متر مربع فضای کتابخانه‌ای در بم گفت: از این میزان فقط 3 هزار متر مربع تجهیز و قابل استفاده است که انتظار می‌رود در سند راهبردی توسعه این ظرفیت و کاستی‌ها لحاظ شود تا برای بهره‌برداری از مابقی فضاهای کتابخانه‌ای چاره‌اندیشی شود.

نماینده عمرانی استاندار کرمان نیز با بیان اینکه آسفالت معابر و اجرای طرح‌های عمرانی مدتی است سرعت گرفته، ناهماهنگی بین ادارات برق، شهرداری و شرکت گاز را نگران کننده دانست و از این وضعیت انتقاد کرد.

مهرداد امیری‌مقدم گفت: آسفالت کوچه‌ها در حالی انجام می‌شود که تیرهای چراغ برق همچنان در وسط کوچه‌ها وجود دارند و هیچ‌گونه اقدامی برای جابه‌جایی آنها انجام نشده است.

وی افزود: این مشکل در حالی به چشم می‌خورد که اخیراً 20 میلیارد ریال برای جابه‌جایی تیرهای چراغ برقی که در وسط کوچه‌ها قرار گرفته‌اند در اختیار اداره برق قرار گرفته است، ضمن اینکه طرح گازکشی نیز در حال اجرا است و احتمال کنده‌کاری مجدد برای لوله‌گذاری گاز نیز وجود دارد.

امیری‌مقدم از دستگاه‌هایی که اعتبارات تخصیص یافته عمرانی را هنوز هزینه نکرده و یا گزارش کار پیشرفت خود را ارائه نداده‌اند انتقاد کرد و گفت: با توجه به رو به پایان بودن سال مالی احتمال برگشت اعتبارات برخی دستگاه‌ها وجود دارد.

وی به آسیب‌پذیری کم ساختمان‌های احداث شده مسکونی و اداری در بم پس از زلزله اشاره کرد و گفت: در سایر شهرهای کشور این آسیب‌پذیری در حد بالای خود قرار دارد و بم در این مقوله بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته امن‌ترین و ایمن‌ترین شهر کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول