اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان

سند توسعه اشتغال سیستان‌وبلوچستان در کشور برتر شناخته شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری سیستان‌وبلوچستان به عنوان سند برتر کشوری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.

سند توسعه اشتغال سیستان‌وبلوچستان در کشور برتر شناخته شد

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان سیستان‌وبلوچستان تهیه شده در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان به عنوان سند برتر کشوری در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب شده است.

وی افزود: در همین ارتباط، استاندار سیستان‌وبلوچستان با ارسال لوح تقدیری از مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تقدیر و تشکر کرده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: همچنین پس از تصویب مجلس مبنی بر استخدام مربیان حق‌التدریس آموزش فنی و حرفه‌ای، موجب شور و نشاط در آنان شد که این امر باید منجر به ارائه آموزش با کیفیت‌تر و بهره‌وری بالاتر شود.

جهانتیغی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌هایی که در سال 90 در بخش‌های مختلف آموزش از جمله کارگاه‌های ثابت شهری، زندان، پادگان، روستایی و عشایری، دانشجویان و جهاد دانشگاهی اصناف و استاد شاگردی برگزار کردیم جمعاً بالغ بر 7 میلیون و 466 هزار نفر ساعت آموزش عرضه شد که از این میزان 34 درصد آموزش را بخش خصوصی و 66 درصد آموزش بخش دولتی بر عهده داشتند.

وی ادامه داد: تعداد کل افرادی که به عنوان نفر در دوره‌ها در سال 90 شرکت کردند بالغ بر 35 هزار نفر بوده‌اند که 12 هزار نفر از این افراد در آموزشگاه‌های بخش خصوصی و 23 هزار نفر در آموزشگاه‌های دولتی، آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: بر اساس رتبه‌بندی که در پورتال آموزش فنی و حرفه‌ای انجام شده است از نظر تحقق درصد نفر ساعت آموزش، سیستان‌وبلوچستان رتبه سوم کشور و از نظر نفر دوره، رتبه ششم کشور را دارد.

جهانتیغی تصریح کرد: یکی از مشخصات سال 90 این بود که استان‌ها ملزم به درآمدزایی بودند تا بخشی از هزینه‌ها را از درآمدهای تولید شده، کسب کنند که بر این اساس در بخش تفاهمنامه‌های کشور، سیستان‌وبلوچستان رتبه نخست را در سال 90 به خود اختصاص داده است.

وی یادآور شد: اگرچه درآمد کسب شده نسبت به مجموع هزینه‌ها، رقم بالایی نیست اما برای ورود حائز اهمیت بود و در بخش درآمدزایی بالغ بر 6 میلیارد ریال درآمد داشتیم که به حساب خزانه کشور واریز شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد: خدمت دیگری که در سال 90 انجام شده است، مشارکت فنی و حرفه‌ای در بخش تسهیلات مشاغل خانگی بود که 3 هزار و 300 نفر در بانک‌ها موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند و مجموع تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها حدود 17 میلیارد تومان بوده است.

جهانتیغی ادامه داد: از کل طرح‌های موجه شده در کارگروه اشتغال، هزار و 968 نفر موفق شده‌اند با دریافت تجهیزات اولیه کار خود را آغاز کنند.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول