اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر اردبیل:

سند توسعه شهرداری اردبیل به بایگانی‌ها سپرده نشود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر اردبیل گفت: نباید سند توسعه شهرداری اردبیل چون برخی اسناد به بایگانی‌ها سپرده شود.

سند توسعه شهرداری اردبیل به بایگانی‌ها سپرده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در جلسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه بسیاری از طرح‌ها اسناد و برنامه‌ریزی‌ها به دلیل بی توجهی مدیران و مسئولان در کتابخانه‌ها و بایگانی‌ها خاک می‌خورد اظهار داشت: ترس ما این است که اگر سند توسعه پنج ساله شهرداری در شورای سوم استارت نخورد دچار چنین آسیب جدی شود.

زنجانی گفت: اعضای شورای سوم مصمم هستند در سال پایان فعالیت خود حداقل به مدت یک سال این سند را اجرایی کرده و تعاریف و مبانی آن را در بودجه سال 92 تعریف و لحاظ کنند تا مبادا شورای چهارم نسبت به اجرای آن اعتنایی نداشته یا بی‌توجهی کند.

وی ادامه داد: اگر برنامه‌های ما با نیازهای واقعی و حقیقت جامعه مطابقت داشته باشد شرایط اجرایی شدن آن فراهم می‌شود و ما از دید بلند مشاور و مجری این طرح در استفاده از نظریات کارشناسان و متخصصان مختلف در تهیه این اسناد قدردانی می‌کنیم و معتقدیم باید از نظرات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، نمایندگان مجلس، شهرداران سابق و در راس آنها از نظرات اعضای شورا که بیشتر درگیر مسایل شهری هستند استفاده شود تا این سند واقعی و درست طراحی و تدوین شود.

جواد قرآن‌نویس دیگر عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید از ظرفیت دانشگاه‌ها و معاونت پژوهشی غفلت کرد، افزود: در دانشگاه‌های استان اردبیل اساتید مجربی در حوزه مسایل شهری وجود دارند که در کنار بهره‌گیری از تجربیات شهرداران سابق به ویژه سه شهردار موفق قبلی اردبیل افسانه، عزیززاده و نیکزاد باید از توانمندی بخش‌های دیگر نیز بهره‌ برد.

توسعه اردبیل را واقع‌ بینانه طراحی می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه مشاور و مجری سند توسعه پنج ساله شهرداری اردبیل اظهار داشت: ما برنامه‌های خود را از آذر ماه سال گذشته با استقرار در شهرداری اردبیل به همت مهندسان و کارشناسان زبده آغاز کردیم و در ابتدای راه با نظرسنجی از شهروندان که جامعه آماری ما به 800 نفر می‌رسید در دو هدف‌گذاری کلی نظرسنجی‌ها را انجام دادیم.

علیرضا ورد افزود: در این نظرسنجی از شهروندان سؤال شد ارزیابی شما از عملکرد شهرداری چیست و نیازهای آینده شهر را در چه چیز می‌بینید که با انجام این نظرسنجی نتایج تحلیل آن احصا شده و در اختیار شهرداری اردبیل قرار گرفت.

وی بیان داشت: در فاز دوم تحلیل مالی شهرداری و سازمان‌های وابسته را با گردش مالی سالانه در نظر گرفتیم که در کنار آن نظرسنجی از خبرگان شهر را نیز در اولویت قرار داده و مصاحبه و دریافت نظرات آنها را در دستور کار قرار دادیم تا نکات کلیدی را از این موضوع به دست آوریم.

ورد ادامه داد: در راس خبرگان حوزه شهری اعضای شورای شهر، شهرداران مناطق مختلف، کارشناسان فنی، شهرداران سابق، اساتید دانشگاه و مجموعه نظام مهندسی و همچنین معاون عمرانی استاندار مد نظر بوده که به تدریج تهیه پرسشنامه و پاسخ به سئوالات را از طرف آنها شاهد خواهیم بود.

وی افزود: این پروژه در شش فاز تعریف شده که به نظر می‌رسد اوایل مهر ماه جمع‌بندی نهایی و تهیه گزارش جامع را از برنامه پنج ساله شاهد باشیم تا در بودجه‌نویسی سال 92 از این اسناد استفاده شود.

مجری و مشاور سند پنج ساله شهر اردبیل ابراز داشت: علاوه بر در نظر گرفتن چنین اصولی به مسایل وضعیت نیروی انسانی در شهرداری، آموزش این نیروها، بحث رفاهی و انگیزشی نیروها و همچنین بهره‌گیری شهرداری از نیروی انسانی مجرب و فارغ‌التحصیل دانشگاهی ورود پیدا کردیم و در تلاش هستیم با جمع‌بندی نظرات مختلف یک برنامه‌ عملیاتی خوب و جامع را تهیه کرده و در اختیار شورا و شهرداری اردبیل قرار دهیم.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول