اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی:

نقش شوراهای شهر در سند اهداف توسعه حائز اهمیت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بازرسی خراسان‌رضوی و حوزه شمال‌شرق کشور گفت: شوراهای اسلامی شهرها در سند اهداف توسعه جایگاه ویژه و حائز اهمیتی دارند.

نقش شوراهای شهر در سند اهداف توسعه حائز اهمیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام حسن درویشیان ظهر امروز در گردهمایی رؤسای شوراهای اسلامی شهر، روستا و شهرستان‌ و شهرداران شهرهای خراسان‌رضوی در تالار اجتماعات دادگاه تجدید نظر در مشهد اظهار کرد: از مهم‌ترین اقدامات شوراها در سطح استان در راستای کمک به شهرداری این است که در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های توسعه استان و شهرستان‌ها متناسب با برنامه پنجم توسعه حرکت کنند.

وی ادامه داد: هم‌چنین سند آمایش سرزمین که طراحی شده و مراحل نهایی را در استان سپری می‌کند، نشان‌ دهنده جایگاه نقش و جایگاه شوراهای اسلامی شهرها در سند اهداف توسعه است که خود حائز اهمیت بالایی است.

مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی و حوزه شمال‌شرق کشور افزود: لازمه ایفای نقش صحیح شوراهای اسلامی شهر، داشتن یک استراتژی و یک برنامه پنج ساله متناسب با برنامه‌های کشور برای هر شورای اسلامی است تا براساس آن از محدوده وظایف، اهداف انجام شده، اطلاع از موقعیت و وضع موجود و هم‌چنین وظایف محوله در طول پنج سال به طور دقیق مطلع باشند.

درویشیان تصریح کرد: تشکیل یک کارگروه مشترک میان تمام شعبه‌ها و دستگاه‌های نظارتی نیز می‌تواند در پی‌گیری اهداف و اقدامات شوراها اثرات مثبت و خوبی داشته باشد چرا که از جمله مهم‌ترین اهداف مشترک میان دو نهاد، بحث نظارت بر حوزه‌های مشترک است که می‌تواند در کارکرد مشترک این دو نهاد تأثیرگذار واقع شود.

وی ادغام مصوبات شورای اسلامی را از دیگر نکات مهم در ارتباط با شوراهای اسلامی شهرها عنوان و اظهار کرد: یکی از پیشنهادات سازمان بازرسی استان خراسان برای ادغام مصوبات شورای اسلامی شهر، تشکیل کارگروهی در سطح استان است.

مدیرکل بازرسی استان خراسان‌ضوی و حوزه شمال‌شرق کشور افزود: در صورت تشکیل کارگروهی در سطح استان متشکل از حقوق‌دانانی که می‌توان از آنها در راستای مصوبات شوراها مشورت گرفت، تصمیمات اتخاذ شده در شوراهای اسلامی را قابل دفاع کرده و از غنای لازم برخوردار می‌کند.

درویشیان تأکید کرد: در صورت اجرای این پیشنهاد جایگاه شوراها ارتقا یافته و گزارش شفاف‌تری از اقدامات و کارهای انجام شده توسط شوراها به طور منظم به عموم مردم جامعه ارائه می‌شود تا جای هر گونه ابهامی در راستای عملکرد شوراهای اسلامی شهرها باقی نماند.

وی ادامه داد: در صورت ارائه این گزارش‌های منظم به مردم و شفاف‌سازی بیشتر، اقبال مردم نسبت به شوراها افزایش پیدا کرده و با علاقه‌مندی و توجه بیشتری اقدامات شوراها را دنبال می‌کنند و این امر خود به خدمت‌رسانی بهتر و آسان‌تر کمک می‌کند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول