اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

خون شهید بهشتی نظام را بیمه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان در جمع قضات و کارکنان دادگستری آبادان گفت: خون شهید بهشتی نظام و انقلاب را بیمه کرد.

خون شهید بهشتی نظام را بیمه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی در دیدار قضات و کارکنان دادگستری آبادان که به منظور پاسداشت روز قوه قضائیه در نهاد امامت جمعه برگزار شد، اظهار کرد: شهید بهشتی با مظلومیت زندگی کرد و طبع بلند وی دشمنان و منافقان را آرام نگذاشت تا سرانجام با شهادت، نامش را برای همیشه در تاریخ علمای بی‌رقیب جهان ثبت کردند.

وی افزود: منافقان و فتنه‌انگیزان در قدم اول افراد بزرگ و نام‌آور ایران اسلامی را ترور شخصیت کرده و به خیال خام خودشان منزلت آنها را نزد مردم پائین می‌آورند اما مردم ایران از این حوادث گذشت نکرده و شخصیت‌های چون شهید بهشتی را الگوی راه خود در مبارزه علیه استکبار و منافقان قرار می‌دهند.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: آموزه‌ای که از نفاق و ترورهای اوایل انقلاب در یاد همه مردم ثبت می‌شود توجه به کسانی است که این حوادث خون‌بار را به وجود‌ آوردند.

وی اضافه کرد: کسانی که دم از دین زده و با شعار‌های دینی به نظام وارد شده بودند بعد از مدتی چهره واقعی خود را به ملت نشان داده و با آگاهی و هشیاری مردم انقلابی از چهره نظام اسلامی حذف شدند.

محمدی اصفهانی ادامه داد: انسان‌های نخبه‌ در سطوح مختلف نظام چون شهید بهشتی توسط منافقان از بدنه امت اسلامی گرفته شدند اما این ترور‌ها باعث بیداری ملت و آگاهی آنان از فتنه‌هایی بود که در آینده طرح‌ریزی می‌شدند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 گفت: اگر جوانان و نسل جدید ما حوادث گذشته انقلاب را با چشم و احساس خود لمس نکرده بودند نفاق جدید که در سال 88 اتفاق افتاد باعث هشیاری آنان در برابر فتنه‌های منافقان داخلی و خارجی شد.

نماینده ولی‌فقیه در آبادان تصریح کرد: آنچه اکنون برای همه ما از مسئولان تا شهروندان اهمیت بسزایی دارد توجه به پیام شهدا در ریختن خونشان و رعایت قانونی است که در رهگذر تاریخی خاص و مهم توسط ملت و دولت ایران تدوین شده است.

وی عنوان کرد: خاستگاه ایران زمین محل شهادت انسان‌های برجسته چون شهید بهشتی است که در حوزه و دانشگاه چون زمردی در بین دیگران می‌درخشید.

محمدی اصفهانی با اشاره به شخصیت علمی آیت‌الله بهشتی عنوان کرد: وی تحصیلات خود را در سال 1338 در مقطع دکتری به پایان رسانید اما با مقام شامخی که در علم داشت تنها با تدریس در دبیرستان و شناسایی گلوگاه‌های تربیتی نسل جدید بسنده کرد.

وی ادامه داد: تدوین کتب و تعلیمات دینی برای شهید بهشتی، جزء لاینفک زندگی پرافتخار این شهید بزرگوار است که راه دیگر انتخابی وی برای آگاه‌سازی نسل‌های آینده است.

امام جمعه آبادان افزود: ‌بعد از پیروزی انقلاب در آن خندقی که از آتش کین منافقان و استکبار جهانی پدید آمد در حالی که جنایتکاران شاهد رسیدن شهید بهشتی به مراتب عالی کمالات انسانی بودند با شهادت وی برگ زرین زندگی ایشان به پایان رسیده و این خاستگاه و الگویی برای قوه قضائیه است.

* دست خدا بر روی سر قاضی است

وی با اشاره به جایگاه مهم و حساس قضات و قوه قضائیه در جامعه و بین مردم گفت: قاضی در اسلام از جایگاه بالا و منزلت ویژه در اسلام برخوردار است و همه ما به نحوی در زندگی شخصی و اجتماعی خود کار قاضی هستیم.

محمدی اصفهانی افزود: دستگاه قضا تنها برای احکام زندان و شلاق نیست و مردم با نگاهی به قانون اساسی باید این مهم را درک کنند که قضات برای انسان‌سازی و نشان دادن راه درست به انسان‌‌های خطاکار، گامی مهم در راه کمال جامعه برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دستگاه قضا برخورد با مجرمین و اصلاح وی برای رسیدن به جایگاه اصلی خود در جامعه و بین خانواده است، تصریح کرد: وظیفه اصلی قاضی که توجه به آن برای همه کسانی که در دستگاه قضا فعالیت می‌کنند بسیار با اهمیت است، اجرای عدالت بدون حب و بغض شخصی و تنها با نظارت بر قانون و حمایت از حقوق، حقه مظلومان است.

امام جمعه آبادان خاطرنشان کرد: همه ما باید با همکاری دستگاه قضا زندان‌ها را تبدیل به دانشگاه کرده و زاویه دید مردم را نسبت به دستگاه قضائی تغییر دهیم.

وی ادامه داد: قضات باید با سلامت کامل در تصمیم‌گیری و تحمل مشکلات طاقت‌فرسای قضاوت از بروز هرج‌‌ و مرج در جامعه پیشگیری کرده و مجرای عدل را در بین مردم جاری کنند.

محمدی اصفهانی در پایان اظهار کرد: قضات باید با استقلال کامل در تصمیم‌گیری و بدون توجه به سفارش‌های اطرافیان و تنها بر مبنای قوانین اسلام و مصوبات قانون اساسی راه خود را برای اعتلای قوه قضائیه ادامه دهند.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول