اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شورای ترافیک تصویب کرد

منتفی شدن اجرای پل روگذر ایستگاه سرعین اردبیل

خبرگزاری فارس: با تصویب شورای ترافیک و بعد از بحث و بررسی‌های مختلف اجرای پل روگذر ایستگاه سرعین منتفی شد و دو پروژه جدید برای حل مشکل ترافیک این خیابان به تصویب رسید.

منتفی شدن اجرای پل روگذر ایستگاه سرعین اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه شورای ترافیک استان که عصر امروز با محوریت اجرای کامل یک طرفه کردن خیابان ساحلی اردبیل برگزار شد، بحث‌های مختلفی را به همراه داشت که در نهایت اعضای شورای ترافیک تصمیم گرفتند به جای عملیاتی شدن پل روگذر یک کیلومتری در ایستگاه سرعین اردبیل برای کاهش بار ترافیکی این مسیر دو پل روگذر با دوربرگردان‌های مشخص و در ابعاد کوچک‌تر را اجرایی کنند تا بیش از 90 درصد ترافیک این مسیر برطرف شود.

استاندار اردبیل در این جلسه گفت: بعد از ماه‌ها اجرای یک طرفه کردن خیابان ساحلی اردبیل مردم به مفید و فایده‌مند بودن آن آگاهی یافته و این طرح آثار مثبت و قابل توجهی را در کاهش بار ترافیکی مرکز اردبیل به همراه داشته است.

سید حسین صابری افزود: این مسیر به طول پنج کیلومتر از میدان توحید تا میدان عطایی اردبیل را شامل می‌شود که اجرای فاز اول آن در مسیر میدان توحید تا 15 خرداد اجرایی شده که به تبع به کاهش بار ترافیکی و ایمنی تردد کمک کرده است.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح فضای خوبی را نیز برای پارک خودروها در دو طرف خیابان آزادسازی شده، فراهم کرده و تا حدودی توانسته است رضایت مردم را فراهم آورد.

صابری در ادامه خاطرنشان کرد: ما نباید در اجرای فازهای بعدی این طرح مصلحت‌اندیشی کرده و یا برای برآورده کردن منافع عده‌ای خاص اجرای کامل آن را به تعویق بیندازیم.

این مسئول با انتقاد از اجرای دوربرگردان‌ها در روی پل در محدوده خیابان ساحلی اضافه کرد: هیچ کجای دنیا روی پل دوربرگردان زنده نمی‌شود و ضرورت دارد با کاهش این دوربرگردان‌ها و تقاطع‌های نابجا از مشکلات ترافیکی بکاهیم.

وی ادامه داد: ما از اول مصر بودیم این مسیر پنج کیلومتری بدون اولویت‌بندی خاص به صورت کامل اجرا شود چرا که معتقدیم اجرای کامل آن تاکنون می‌توانست بسیاری از معضلات و اعتراضات مقطعی را نیز برطرف کند.

استاندار اردبیل به حساس بودن اجرای فاز میدان توحید تا تقاطع 15 خرداد بیان کرد: در این مسیر چندین واحد آموزشی و دانشگاهی و دو تقاطع شریانی و تقاطع‌های غیر همسطح دیگر وجود دارد که باید با یک دوراندیشی به گونه‌ای حرکت کنیم تا همه این مشکلات و نارسایی‌ها به حداقل برسد.

صابری همچنین به مصوبه اجرای پل عریض و طویل ایستگاه سرعین اشاره کرد و گفت: به جای اجرایی کردن پل یک متری ایستگاه سرعین که بالغ بر 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در فصول برفگیر سال نیز مشکلات خاص خود را دارد، تصمیم گرفتیم برای حل معضل ترافیکی ایستگاه سرعین دو پل کوچک با ابعاد 300 و 700 متر با دوربرگردان‌های مناسب به همت شهرداری اردبیل اجرایی کنیم که هزینه آن کمتر از یک میلیارد تومان است.

به گزارش فارس، در این جلسه معاون ترافیک شهرداری اردبیل با ارایه گزارشی از جزئیات اجرای پل روگذر دارای دوربرگردان کوچک در محدوده خیابان ساحلی اردبیل و ایستگاه سرعین افزود: بعد از اجرای مرحله اول یک طرفه کردن خیابان ساحلی در فاز دوم از مسیر 15 خرداد تا خیابان عطایی، طرح با همکاری مشاور شکل عملیاتی به خود گرفته و با حذف پل روگذر مصوب گذشته برای این محدوده با هدف ساماندهی دو پل جدید طراحی شده که با اجرای آن بار ترافیکی این مسیر برطرف می‌شود.

علیرضا سیفی تصریح کرد: در این زمینه از مشاور طرح خواسته‌ایم طراحی لازم را اعم از بتنی و فلزی انجام دهد تا بعد از تصویب نهایی در کوتاه‌ترین زمان این پروژه که ایمن‌ترین و کم هزینه‌ترین طرح پیشنهادی برای حل مشکل ترافیکی میدان ایستگاه سرعین اردبیل است، شکل اجرایی به خود بگیرد.

در این جلسه فرماندار اردبیل نیز با بیان این‌که اجرای طرح یک طرفه کردن خیابان ساحلی در سه فاز تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: فاز اول آن با موفقیت و نتیجه مطلوب عملیاتی شد و فاز دوم آن ضرورت دارد در مسیر میدان قدس به طرف بیمارستان امام و خیابان عطایی اجرایی شود.

یوسف اکبری اضافه کرد: فاز سوم این پروژه نیز در مسیر میدان توحید تا میدان 15 خرداد با اولویت سوم و بار ترافیکی کمتر اجرا می‌شود که امیدواریم در این زمینه همکاری و مساعدت لازم انجام شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول