اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر خمام:

نخستین پل روگذر گیلان در خمام افتتاح نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر خمام گفت: پل غیر همسطح خمام نخستین پلی بوده که در سطح گیلان کلنگ‌زنی شد اما هنوز بهره‌برداری نشده است.

نخستین پل روگذر گیلان در خمام افتتاح نشده است

سید رضی مودب‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به در پیش بودن نهم اردیبهشت سالروز صدور فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تشکیل شوراها اظهار کرد: شهر خمام مشکلات زیادی دارد که از مسئولان ارشد استان می‌خواهیم به آن رسیدگی و برطرف کنند.

وی، ادامه داد: بخش خمام در رشته فوتبال زمینه بسیار قوی دارد و در سال 1354 دارای پروانه باشگاه ورزشی با نام پپسی بود و توانایی تربیت ورزشکاران در حد لیگ برتری را دارد اما اداره جوانان و ورزش استان در این بخش زمین فوتبال ندارد و تنها زمین موجود محقر به مساحت 8 هزار مترمربع مربوط به شهرداری بوده که بخش زیادی از آن مالک دارد و مقداری نیز در طرح خیابان است.

این مسئول، ساخت یک ورزشگاه ورزشی را مهم‌‌ترین خواسته جوانان شهر خمام عنوان کرد و افزود: در این راستا سه هکتار زمین با کاربری ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان گیلان معرفی شده است.

وی، عدم بهره‌برداری پل غیرهمسطح خمام در ورودی این شهر را یکی دیگر از مشکلات نامید و تصریح کرد: پل غیر همسطح خمام نخستین پلی است که در سطح استان کلنگ‌زنی شد اما هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

مودب‌پور میدان ولی‌عصر (عج)  خمام را یکی نقاط حادثه‌خیز این شهر دانست و اذعان کرد: مردم هر روز در این میدان شاهد تصادفات رانندگی هستند.

وی، بحث خروجی خمام در محدوده زیرده را از دیگر مشکلات ذکر کرد و گفت: این محدوده با نام کنارگذر رها شده و اعتراض‌های جدی مردم را به دنبال دارد اما تاکنون با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته هیچ‌گونه اقدامی در زمینه احداث میدان انجام نشده است.

رئیس شورای شهر خمام اضافه کرد: حریم کمربندی در ضلع خارجی که 122.5 متر از آکس جاده دیده شده مشکلات زیادی را برای مردم و توسعه شهری داشته است که مربوط به وزارتخانه می‌شود.

وی، موضوع احداث 210 واحد مسکن مهر در شهر خمام و عوارض خسارت ناشی از آن را موجب خسارت میلیونی برای شهرداری خمام دانست و ابراز کرد: هیچ مبلغی از این بابت دریافت نشد در حالی که برای جمع‌آوری زباله نیاز مبرم به یک دستگاه ماشین حمل زباله است.

مودب‌پور، مشکل دیگر خمام را استقرار اصناف در این بخش بیان کرد و افزود: حدود اصناف از یک سال پیش مبالغی بیش از حد متعارف از کسبه دریافت می‌کنند که بخشی از آن مربوط به پنج سال گذشته بوده و با توجه به اعتراض‌های مردم و مسئولان تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی، درباره ایستگاه‌های CNG تصریح کرد: قرارداد احداث این جایگاه‌ها در زمان دولت اصلاحات با شرکت بهینه سازی منعقد شده بود اما تاکنون راه‌اندازی نشده و زمین معرفی شده از طرف شهرداری هیچ‌گونه معارضی نداشته است.

این مسئول، افزود: در سال‌های گذشته دو دهنه پل روی شیجان رودخان و گوراب‌جیر رودخان در مرکز شهر با کمک اداره راه و ترابری برای برطرف شدن مشکل ترافیک احداث شده که تاکنون مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

وی، عدم بهره‌برداری دو دهنه پل روی شیجان رودخان و گواربجیر رودخان در مرکز شهر خمام را از دیگر مشکلات برشمرد و یادآور شد: برای راه‌اندازی این پل‌ها نیاز تخریب و تملک هفت باب مغازه است که ارزش کارشناسی آن یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شده که مساعدت مسئولان را می‌طلبد.

مودب‌پور، اختصاص اعتبارات برای احداث سیل‌بند در خمام و پیگیری مسئولان گیلان برای برطرف کردن مشکلات آسفالت کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر، تخصیص امکانات آتش‌نشانی، تهیه نقشه جامع برای شهر خمام را از دیگر نیازهای خمام ذکر کرد.

وی، احداث ساختمان اداری و مسکونی دادگستری خمام  را از دیگر خواسته‌های مردم این شهر عنوان کرد و متذکر شد: در سال جاری با مصوبه شورای شهر خمام لایروبی کانال‌های آب‌بر و فاضل‌کش خمام به طول 5 کیلومتر لایروبی شد که این امر 100 درصد از آبگرفتگی سطح شهر در زمان بارندگی شدید و سیلاب جلوگیری و مانع از بروز خسارت به مردم می‌شود.

رئیس شورای شهر خمام ابراز کرد: عملیات ساختمانی شورای اسلامی و سالن همایش با ظرفیت بالا در دو طبقه از جمله پروژه‌های چشمگیر شورای اسلامی و شهرداری خمام است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول