اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز انجام گرفت؛

تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان

خبرگزاری فارس: با حضور امام جمعه اصفهان دادستان جدید ویژه روحانیت سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد معارفه و دادستان سابق تودیع شد.

تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت استان اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان ویژه روحانیت با اشاره به اینکه رسیدگی به مسائل قضا بسیار مشکل است، اظهار داشت: با وجود چنین سختی‌هایی که در امر قضاوت وجود دارد باید قدردان قضات عمومی و ویژه باشیم چرا که زحمت و مشکل بزرگی را بر خود تحمیل کرده‌اند.
وی با اشاره به روایتی از حضرت رسول در این مورد افزود: شخصی که قاضی است، همانند فردی است که بدون چاقو ذبح شده است و ذبح در تعبیری به خاطر سختی کار قضاوت است که گاهی انسان را به ورطه جهنم می‌کشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: در روایات آمده است که اگر قاضی قصد خیر داشته باشد خدا دو فرشته برای کمک به آن قرار می‌دهد، که امیدواریم قضات ما برای راهنمایی حق جزو آن دسته از قضاتی باشند که خدا به آنها عنایت ویژه‌ دارد.
وی با تاکید به اینکه قریب به اتفاق روحانیان ما خوب هستند، ادامه داد: در هر قشری برخی افراد وجود دارند که استعداد خودسازی و خویشتن‌داری ندارند و باید کنترل شوند که قشر روحانیت هر چند بهترین قشر جامعه هستند اما از این قاعده مستثنی نیستند.
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: در این بین افرادی نیز از قشر روحانیت هستند که از مسیر خود خارج و باید کنترل شوند که دستگاه قضایی روحانیت باید بر آن رسیدگی کند.
وی با بیان اینکه دستگاه قضایی مربوط به روحانیت در بسیاری از موارد می‌تواند پیشگیری لازم را در زمینه کاهش انحرافات را انجام دهد، بیان داشت: دادگاه و قضات روحانیت نقش بسیاری موثری از گذشته تا کنون در زمینه کنترل انحرافات داشته است که اگر جلوی برخی مسائل را نمی‌گرفت چه بسا دیگران روحانیت را منحرف می‌کردند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه هیچ کسی نمی‌تواند از گناه پاک باشد، گفت: با پیشگیری و گاهی تهدیدات غده‌های چرکی برداشته و در این بین دادگاه قضات روحانیت نقش مهمی ایفا کرده است.
وی به گزارشات ارائه شده در مورد تعداد اندک شکایات از روحانیان پرداخت و افزود: بسیاری از این شکایات بی جا و به روحانیت وارد نبوده است.
آیت الله طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: قضاوت در مورد روحانیت باید با جدیت همراه و به نحوی باشد که در حین پاسداری از روحانیت و آبروی آن‌ها، طرفداری بی مورد از قشر روحانیت نشود.
وی اضافه کرد: قضاوت نیز نباید منجر به سرکوب قشر روحانیت شود و به آنها ضربه بزند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مشکلات قضایی روحانیون اکنون کمتر است، بیان داشت: بهترین قضات برای دادگاه ویژه روحانیت برگزیده شده که عدل و عدالت را مد نظر قرار داده و نیز پیشگیری، روشنگری و بصیرت را سرلوحه کار قرار دهند.
در این مراسم از فعالیت‌های سه سال دادستان سابق حجت الاسلام غلام رضا قاصدی تقدیر و حجت الاسلام حسین رضایی به عنوان دادستان دادسرای ویژه روحانیت حوزه استان اصفهان، استان یزد و استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول