اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

طرح مبارزه با جانوران موذی در اراک ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از تداوم اجرای طرح مبارزه با جوندگان و جانوران موذی در سطح مناطق خبر داد.

طرح مبارزه با جانوران موذی در اراک ادامه می‌یابد

محمود حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح با هدف کنترل و کاهش جانوران مضر شهری با جلب مشارکت‌های مردمی، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه روش‌های مبارزه با موش در سطح مناطق اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول این طرح در نیمه اول امسال با موفقیت در سطح منطقه دو شهر اراک به اجرا درآمده افزود: طرح مبارزه با جوندگان موذی در این مرحله به صورت پیمانکاری به اجرا در می‌آید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: طرح مبارزه با جوندگان موذی با استفاده از سم مخصوص در مناطقی که جوی‌های روباز دفع فاضلاب و آب‌های سطحی وجود دارد و نیز محل‌های تردد موش‌ها اجرا شد.

حسنی مبارزه با موش و جانوران موذی در شهرها را از دو جنبه بهداشتی و اقتصادی با اهمیت دانست و گفت: موش‌ها با وارد کردن خسارت به مواد غذایی و پایین آوردن در ارزش آنها انتشار و انتقال بیمار‌ی‌ها برای انسان‌ها ایجاد مزاحمت کرده و سبب ناراحتی فکری و روحی برای انسان می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 35 نوع بیماری مختلف از طریق موش به انسان منتقل می‌شود تصریح کرد: روش‌های متعددی برای مبارزه با این جانور موذی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان اقدامات بهسازی و بهداشتی، استفاده از سموم شیمیایی استفاده از امواج مافوق صوت، جلب کننده‌های شیمیایی، تله‌گذاری، مبارزه بیولوژیکی و مبارزه ژنتیکی را نام برد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک مشارکت مردم را در اجرای موفقیت‌آمیز طرح بسیار مؤثر دانست و گفت: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی انجام شده در اجرای این طرح هیچ مشکلی از نظر مصرف سم استفاه شده برای طعمه‌ها توسط شهروندان گزارش نشده است.

حسنی از شهروندان خواست در دفع زباله‌های خانگی دقت کنند و از ریختن ضایعات به داخل مسیل‌ها و انهار خودداری کرده تا موش‌ها امکان دسترسی به مواد غذایی و آب را نداشته باشند و در صورت مشاهده موش با شماره تلفن 3135610(داخلی 113) تماس گرفته و یا مراتب را به سامانه 137 شهرداری اعلام کنند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول