اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه:

دولت از ورزش در بخش خصوصی حمایت کند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: دولت می‌تواند با دادن تسهیلات و پایین آوردن نرخ تعرفه‌هایی به شکل هدفمندی یارانه‌ها از ورزش بخش خصوصی حمایت کند.

دولت از ورزش در بخش خصوصی حمایت کند

بهرام یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: پتانسیل‌های بسیاری در ورزش وجود دارد که هنوز معرفی و به در بازار شناخته نشده است.

یوسفی تصریح کرد: علاقه فردی و حداقل سود عقلایی متغیرهایی هستند که فلسفه کار در بخش بازار با کمبود آن مواجه است.

وی تصریح کرد: لذا اگر افراد بخواهند در فعالیت‌های ورزشی سرمایه‌گذاری کنند، باید میزان کسب سود و منافع اجتماعی که از طریق مشارکت در بخش خصوصی ایجاد می‌شود به آنها معرفی شود.

پژوهشگر برتر دانشگاه رازی‌، تولید کالا و تجهیزات را از بخش‌هایی عنوان کرد که بخش خصوصی می‌تواند در آن مشارکت داشته باشند.

وی افزود: افرادی که توانایی سرمایه‌گذاری و کار دارند، می‌توانند در بخش خصوصی مشارکت کنند و دولت نیز می‌تواند با طراحی مکانیزم‌های بخش خصوصی را مورد حمایت خود قرار دهد.

این پژوهشگر برتر دانشگاه رازی گفت: حمایت دولت می‌تواند دادن تسهیلات و یا پایین آوردن نرخ تعرفه‌هایی به شکل هدفمندی یارانه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در بخش خصوصی نیاز به مطالعات نظری دارد، اظهار کرد: میزان سرمایه‌گذاری دولت و جامعه برای مشارکت در بخش خصوصی و توجه به فرهنگ هر جامعه‌ برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف ورزشی از جمله مطالعاتی است که باید انجام بگیرد.

این مدرس تربیت بدنی دانشگاه رازی تصریح کرد: طبق مطالعاتی که در این  زمینه در دنیا صورت گرفته است، سرمایه‌گذاری در ورزش بازار گسترده‌ای ایجاد می‌کند، لذا ایجاد چنین بازاری از طریق پرداخت مالیات خود کمکی به دولت‌ها محسوب می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه ایجاد چنین بازاری نیازمند به یک‌سری مبانی و مبادی است، گفت: ارتباط دادن صنعت با ورزش اصلی‌ترین راهکار ایجاد چنین بازار گسترده‌ای است.

وی گفت: ارتباط صنعت و ورزش، علی‌رغم تقویت فعالیت‌ها و رویدادهای ورزشی، حرفه‌ای‌گری به‌طور کامل شکل می‌گیرد و در عین حال باعث ایجاد کسب و کار منبع درآمد می‌شود.

پژوهشگر برتر دانشگاه رازی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات ورزشی باعث رونق بخش‌هایی چون گردشگری، هتل‌داری و خدمات ورزشی، حمل‌و‌نقل و... می‌شود، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در ورزش خصوصا برگزاری مسابقات ورزشی باعث تحرک در جامعه می‌شود.

وی فعال شدن گردشگری را از نتایج برگزاری مسابقات و لیگ‌های ورزشی عنوان کرد و گفت: گردشگری اثری چرخشی دارد که خود باعث رونق بازار و ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول