اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

مسابقات، روبوکاپ را کاربردی می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان این مطلب که با حمایت از استعداد‌های دانشمندان ایران می‌توان زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی را محقق کرد، برگزاری مسابقات روباتیک مؤثر دانست.

مسابقات، روبوکاپ را کاربردی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران – 2012، مرتضی موسی‌خانی در سخنانی ضمن خیرمقدم به مهمانان خارجی و تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات و با تشکر از حمایت‌های دکتر افشار معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: امام (ره) با رهبری خود زمینه ساز پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کشور و ایجاد اعتماد ملی در ایران را فراهم کرده‌اند که جا دارد به روح امام (ره)، شهدای گرانقدر و مقام معظم رهبری به عنوان نایب بر حق ایشان سلام و درود بفرستیم.

رئیس کمیته ملی روبوکاپ ایران در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران گفت: بیش از دو هزار و 300 تیم در این مسابقات درخواست شرکت دادند که پس از ارزیابی کلی 395 تیم از 14 کشور جهان در این مسابقات حضور پیدا کردند و از این تعداد 35 تیم خارجی هستند.

موسی‌خانی در ادامه به برگزاری چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی روبوکاپ اشاره کرد و عنوان کرد: در کنار برگزاری مسابقات روبوکاپ استادان، محققان و پژوهشگران برجسته دنیا از دانشگاه جورجیاتک آمریکا، هلند، ژاپن و کشورمان آخرین تحولات علمی در بحث دانش رباتیک را ارائه کردند و حضور این شخصیت‌های علمی دنیا سطح علمی مسابقات را بسیار افزایش داد.

وی با اشاره به رشد کیفی و کمی هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی روبوکاپ آزاد ایران افزود: برگزاری موفق این مسابقات منجر به ارتقای دانش رباتیک در کشور می‌شود.

موسی‌خانی در پایان با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری، گفت: با توسعه دانش رباتیک ، توجه و حمایت از استعدادهای دانشمندان ایرانی را می‌توان زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را محقق کرد.

در ادامه با حضور مسئولان مراسم آغازین مسابقات با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران توسط ربات پرنده ساخته شده توسط مرکز تحقیقات مکاترونیک (MRL) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به اجرا در آمد.

بازدید مسئولان از دست آوردهای تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین همچون غرفه معاونت پژوهشی و مرکز تحقیقات خودرو و شامل خودروهای الکتریکی و هیبریدی پاراکس و خودروی خورشیدی هاوین از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/س30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول