اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه اوکلاهاما در بازدید از تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات جهانی روبوکاپ 2012 مکزیک:

حضور تیم‌های ایرانی به کیفیت مسابقات روبوکاپ افزوده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه اوکلاهاما در بازدید از تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات جهانی روبوکاپ 2012 مکزیک با اظهار شگفتی از کیفیت روبات‌های ایرانی گفت: حضور تیم‌های ایرانی به کیفیت مسابقات روبوکاپ افزوده است.

حضور تیم‌های ایرانی به کیفیت مسابقات روبوکاپ افزوده است

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس قزوین به مسابقات جهانی روبوکاپ مکزیک، پرفسور لاتینو دانشیار دانشگاه اوکلاهامای آمریکا که امروز برای نظارت بر چگونگی برگزاری این مسابقات از سوی کمیته برگزار کننده مسابقات جهانی روبوکاپ 2012 در این کشور به سر می‌برد در بازدید از تیم‌های ایرانی شرکت کننده در مسابقات ضمن ابراز شگفتی از کیفیت بالای ربات‌های ساخته شده توسط پژوهشگران ایرانی اظهار کرد: با شناختی که از دانشجویان ایرانی در آمریکا داشتم، تصور می‌کردم که ایرانیان در مباحث روباتیک موفق باشند ولی هرگز فکر نمی‌کردم به این مقدار از توانمندی در ساخت روبات رسیده باشند.

این استاد دانشگاه در ادامه به کیفیت مسابقات جهانی مکزیک اشاره و تصریح کرد: معتقدم یکی از دلایل بالا رفتن کیفیت این مسابقات حضور تیم‌های ایرانی در لیگ‌های مختلف می‌باشد که به کیفیت آن افزوده است.

لاتینو در جواب این سوال که "آیا برگزاری مسابقات روبوکاپ را یک نوع بازی یا سرگرمی می‌داند" عنوان کرد: برخلاف نظر برخی‌ها که می‌گویند این مسابقات یک نوع سرگرمی است، من این نظر را ندارم بلکه معتقدم بسیاری از پیشرفت‌هایی که در مباحث روباتیک صورت می‌گیرد، ماحصل پاسخگویی به چالش‌هایی است که در این مسابقات شرکت کنندگان با آنها روبه‌رو هستند.

وی به فرود روبات در کره مریخ اشاره و خاطرنشان کرد: اگر امروز بشر می‌تواند روباتی طراحی و بسازد و به فضا بفرستد و در کره مریخ آن را فرود آورد همه این اتفاقات ماحصل جریان علمی بسیار قوی و فنی است که از چنین مسابقاتی به دست می‌آید.

استاد دانشگاه اوکلاهامای آمریکا با تحسین پژوهشگران مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: از این مرکز در آمریکا تعاریفی شنیده بودم خیلی دوست داشتم از نزدیک فعالیت دانشجویان این مرکز را مشاهده کنم.

وی افزود: وجود دانشجویان پرانگیزه و با هوش و درک بالا در زمینه مباحث علمی این مرکز نشان دهنده استعداد ایرانیان می‌باشد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول